مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بحران موتورسیکلت‌های فرسوده در حوزه محیط‌بانی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان محیط زیست امروز در نشست خبری یگان حفاظت سازمان محیط زیست که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد گفت: ما پیگیر هستیم که روز ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان روز محیط بان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهوری در خصوص ثبت روز ملی محیط بان را گرفته‌ایم و این موضوع در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال بررسی است. امیدواریم هرچه زودتر روز ملی محیط بان را در تقویم رسمی کشور داشته باشیم.

محبت‌خانی با اشاره به تجهیزات کم و فرسوده محیط بانان در حوزه خودرو و موتورسیکلت گفت: این موضوع بحران در حوزه محیط بانی است و تجهیزات خودرویی محیط بانان فرسوده و برای مسیرهای صعب‌العبور محیط‌بانی نامناسب است. آرزوی ماست که یک موتور یا خودروی تولید داخل جوابگوی مسیرهای سخت محیط بانی باشد اما کارآمدی لازم را ندارند.

وی افزود: باید موتور و خودروهای خاصی برای محیط‌بانان انتخاب شود که مناسب باشد و بتواند تا ۱۰ سال پاسخگوی نیازهای این حوزه باشد تا بیت‌المال هم هدر نرود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور قرار است تا پایان سال یا در نهایت فروردین ماه سال آینده ۱۲۵۰ دستگاه خودرو برای محیط‌بانان خریداری شود که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه سایر تجهیزات محیط‌بانی ازجمله دوربین‌های روی البسه و کوادکوپتر محدود هستند، اظهار کرد: استفاده از این تجهیزات ارتباط فیزیکی محیط‌بان با شکارچی را کاهش می‌دهد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا