مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کنسرسیوم جدید بین‌المللی برای باتری‌های قابل تعویض موتورسیکلت‌ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در اول مارس 2021، چهار OEM اصلی موتورسیکلت قصد خود را برای ایجاد یک استاندارد باتری قابل تعویض برای وسایل نقلیه الکتریکی اعلام کردند.

این چهار شرکت قصد دارند با کمک یکدیگر مشکلات حمل‌ونقل الکتریکی را با توسعه استانداردهای بین‌المللی حل کنند.

در چارچوب موافقت‌نامه آب‌وهوای پاریس و هدایت به‌ سمت حمل‌و‌نقل الکتریکی، اعضای موسس کنسرسیوم معتقدند که وجود یک سیستم باتری قابل تعویض استاندارد هر دو باعث گسترش استفاده بیشتر از وسایل‌نقلیه الکتریکی سبک می‌شود و به یک مدیریت پایدارتر در چرخه عمر باتری‌های مورد استفاده در بخش حمل‌ونقل کمک می‌کند. همچنین با افزایش دامنه، کوتاه شدن زمان شارژ و کاهش هزینه‌های وسایل‌نقلیه و زیرساخت، تولیدکنندگان سعی خواهند کرد به نگرانی‌های اصلی مشتریان در مورد آینده حمل‌و‌نقل الکتریکی پاسخ دهند.

به‌نظر می‌رسد که توافق قبلی (هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی) بیشتر در جهت توسعه مشترک فناوری بوده است. با این حال، این کنسرسیوم جدید با همکاری «کی‌تی‌ام» و «پیاجیو» می‌خواهد مشخصات فنی سیستم‌های باتری قابل تعویض را در کل رده L تعریف کند. مطابق با اعلامیه‌های مطبوعاتی هر چهار شرکت، (موتورسیکلت‌ها، موپدها، سه چرخ‌ها و حتی چهارچرخ‌ها) را شامل می‌شود.

همچنین برنامه‌ای برای مشارکت نهادهای استانداردسازی ملی، اروپایی و بین‌المللی و همچنین مشارکت در ایجاد استانداردهای فنی بین‌المللی وجود دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کنسرسیوم هوندا، یاماها، کی‌تی‌ام و پیاجیو کار خود را در این پروژه زمانی در ماه مه سال 2021 آغاز می‌کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، آن‌ها برای افزایش پایداری، بهبود زمان شارژ، افزایش زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌های کلی مشتری تلاش خواهند کرد. به عبارت دیگر، آن‌ها قصد دارند بیشتر نگرانی‌های عمده روزمره مردم را در مورد تعویض وسایل‌نقلیه احتراقی به وسایل‌نقلیه برقی را برطرف کنند.

داشتن اهداف اولین قدم عالی است، اما آیا آن‌ها موفق خواهند شد؟ اگر چنین است، با چه سرعتی؟ آیا این کنسرسیوم و همکاری (هوندا و یاماها با سوزوکی و کاوازاکی) بهم می‌پیوندند؟

همکاری جدید بین هوندا، یاماها، کی‌تی‌ام و پیاجیو همه ذینفعان علاقه‌مند را تشویق می‌کند تا برای غنی‌سازی تخصصی کنسرسیوم به همکاری بپیوندند. آیا می‌توانیم سایر OEMهایی را که قبلاً درگیر هیچ یک از این دو کنسرسیوم نبوده‌اند در آینده باهم ببینیم؟ طبق معمول، ما چاره‌ای نداریم جز اینکه منتظر بمانیم و ببینیم چه چیزی پیشرفت می‌کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا