مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هوندا در ثبت اختراع جدید خود یک پهپاد جادویی در موتورسیکلت برقی قرار داده است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هواپیماهای بدون سرنشین سریعاً در زندگی مدرن ضروری می‌شوند. چه به‌عنوان راهی ارزان برای ساخت فیلم‌های خیره کننده و چه به‌عنوان سیستم تحویل کالا در آینده برای تجهیزات ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شما احتمالاً هرگز فکر نکرده‌اید که در دوچرخ خود یکی نصب کنید.

حال طبق اسناد، بخش تحقیق و توسعه هوندا درخواست ثبت اختراع برای یک هواپیمای بدون سرنشین نصب شده در موتورسیکلت را ثبت کرده است. هرچند که به وضوح یک چشم‌انداز بسیار دور از آینده است و نه چیزی که در گوشه و کنار موجود باشد.

سند ثبت اختراع جدید یک هواپیمای بدون سرنشین با چهار روتور را توصیف می‌کند که در محفظه‌ای در دُم کشیده موتور قرار دارد. ایده این است که این یک ماشین کاملاً خودکار برای پرواز است که می تواند با دستور آزاد شود و در صورت نیاز به شارژ مجدد به طور خودکار به دوچرخ برگردد.

در واقع هوندا ظاهراً می‌خواهد یک مینی پهپاد را در یک موتورسیکلت برقی قرار دهد. اما دلیل آن دقیقاً روشن نیست. هواپیمای بدون سرنشین کوچک یک کوادکوپتر است که در جعبه عقب سوار شده است.

چند احتمال برای اضافه کردن پهپاد توسط هوندا می‌توان متصور شد:

  • اگر باتری تمام شد برود باتری بیاورد
  • از وضعیت جاده در جلوتر از موتورسیکلت اطلاعات جمع کند و وضعیت ترافیکی را بررسی کند
  • بررسی کند چه موقع ترافیک رفع می‌شود
  • ظاهراً این پهپاد می‌تواند از روتورهای خود برای مکش هوا از کنار موتور گرم و باتری استفاده کند

البته با توجه به فناوری فعلی، تصور یک کوادکوپتر که هم به اندازه کافی کوچک باشد و هم برای حمل باتری قادر به حرکت باشد کمی مشکل است.

کاربرد برای نظارت بر ترافیک

یکی از کاربردهای آن می‌تواند به‌عنوان یک سیستم نظارت بر ترافیک و چشم در آسمان باشد که اطلاعات مربوط به شرایط جاده را به موتورسوار تغذیه کند. یک پیشنهاد واقع بینانه‌تر این است که این پهپاد می‌تواند به‌عنوان بخشی از سیستم نظارت بر ترافیک، تماشای جاده پیش‌رو و تغذیه اطلاعات به موتورسوار برای هشدار درباره مشکلات، قبل از مشاهده در سطح زمین، کار کند.

این پهپاد همچنین به‌عنوان نوعی رله ارتباطی پیشنهاد می‌شود. دامنه سیستم‌های موجود در خود دوچرخ را افزایش می دهد یا در صورت تصادف به نیروهای اضطراری هشدار می‌دهد و حتی هوندا می‌گوید در حالی که پهلو گرفته است، می‌توان آن را در سیستم خنک‌کننده دوچرخ استفاده کرد (روتور به‌عنوان فن برای مکش هوا از کنار رادیاتور استفاده کند)

حال باید منتظر زمان بود تا ببینیم این ایده هوندا عملی می‌شود؟

البته هوندا اولین شرکتی نیست که این کار را انجام میدهد قبلا Ural Air LE sidecar در سال 2018 موتورسیکلت را ساخته است که البته پهپاد آن خودکار نبود.

همانند حق ثبت اختراع هوندا، طراحی اورال نشان می‌دهد که این پهپاد می‌تواند به‌عنوان پیشاهنگ مورد استفاده قرار گیرد و آنچه را که پیش از آن در خط دید موتورسوار قرار دارد، بررسی کند. برخلاف هوندا، اورال یک ماشین کامل بود. اما، هواپیمای بدون سرنشین کاملاً خودکار نبود و موتورسوار با استفاده از یک نمایشگر بر روی کنترل از راه دور، برای دیدن دید چشم هواپیمای بدون سرنشین، آن را از روی ماشین کناری کنترل می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

Ural Air روسی؛ موتورسیکلتی با همراهی پهپاد!

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
cycleworld
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا