مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انتقال تخفیف بیمه‌ شخص ثالث به مالک وسیله‌نقلیه

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بر اساس مصوبه هیات وزیران، مالکان وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه نامه‌های شخص ثالث و حوادث راننده را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع (همچون سواری به سواری) که متعلق به خود، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه آنها باشد، انتقال دهند.

 بنابراین جدا از اینکه خودروی جدید صفر کیلومتر است یا کارکرده، حق بیمه خودروی جدید مالک وسیله نقلیه، بیمه شخص ثالث‌ با احتساب تخفیفات عدم خسارت انتقالی، محاسبه خواهد شد. 

بر این اساس تخفیفات مالک، همزمان با انتقال مالکیت یا هر زمان پس از آن قابل انتقال است و در صورت در دسترس نبودن انتقال گیرنده (اعم از وسیله نقلیه مالک، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه وی)، این تخفیفات برای مدت نامحدود در سوابق بیمه گر مربوطه و بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد.

داشتن بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه از جمله اتومبیل و موتورسیکلت اجباری و ضروری است. یکی از تخفیف‌های پر کاربرد در بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت است.

در صورتی که خودروی شما در مدت ‌بیمه‌نامه دچار حادثه نشده و خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکرده باشید، شرکت بیمه وظیفه دارد در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه، در محاسبه مبلغ بیمه شخص ثالث‌ تخفیفی را اعمال کند. به این تخفیف،‌ «تخفیف عدم خسارت» گفته‌ می‌شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا