مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کروزر برقی جدید با قیمت نجومی وارد بازار موتورسیکلت می‌شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موتورسیکلت‌های برقی سال‌هاست که سهم خود را در بازار آمریکای شمالی افزایش می‌دهند. اما بیشتر در سبک دوچرخ‌های «اسپرت» و «نیکد» است.

در حال حاضر طرفداران موتورسیکلت کروزر شروع به گرفتن سفارشات برای اولین موتورسیکلت کروزر الکتریکی خود در آمریکا می‌کنند که به نام “Curtiss One” شناخته می‌شود. اما، قیمت آن 115 هزار دلار آمریکا است که خیلی گران است.

البته اگر شش رقم برای موتورسیکلت کروزر برقی ندارید. خوش شانس خواهید بود. خبر خوب این است که با فروش محدود فاز اول، در سال 2022 حجم تولید بالاتری مشاهده خواهد شد و طبیعی است که با افزایش تولید کاهش قیمت را شاهد باشیم. کارشناسان برای فاز دوم، قیمت 78 هزار دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

کورتیس وان جدید
اوایل طراحی موتورسیکلت برقی کورتیس هادس

این موتور قادر است تا 168 کیلووات (217 اسب بخار) قدرت داشته باشد. اگرچه از نظر الکترونیکی به حداکثر توان خروجی 89 کیلووات (120 اسب بخار) محدود می‌شود. البته طبق ادعای دیگر کورتیس به احتمال زیاد شاهد مدل‌های آینده با قدرتی حتی بالاتر خواهیم بود.

این باتری بزرگ نصب شده در مرکز موتورسیکلت که کورتیس آن را Power Pak می‌نامد، یک واحد 399 ولتی است که دارای سلول‌های باتری استوانه‌ای شعاعی مرتب شده در یک وان خنک کننده مایع است. قابل ذکر است که پیش از این با ظرفیت 16.8 کیلووات ساعت ذکر شده بود و کورتیس ادعا می کند که باتری دارای یک منطقه داخلی برای محافظت در هنگام ضربه است.

هیچ صحبتی درباره رتبه‌بندی دامنه یا حداکثر سرعت وجود ندارد. اما موتورسیکلت 193 کیلوگرمی (425 پوند) به لطف انبوهی از فیبر کربن، آنقدرها سنگین نیست. بنابراین، ممکن است کمی به محدوده این عدد کمک کند.

همچنین قاب باتری در واقع ستون فقرات طراحی را تشکیل می‌دهد. نسخه‌های قبلی طراحی موتورسیکلت، یک بسته باتری کنسولی را نشان داده است. اما، آخرین طراحی وان نشان می‌دهد که باتری اکنون به‌عنوان عضوی تحمل کننده به شدت در قاب قرار گرفته است.

کورتیس پیش از این هارلی-دیویدسون را هدف قرار داده بود و از موتورسیکلت الکتریکی 30 هزار دلاری آینده رونمایی کرده بود که قصد داشت در برابر H-D LiveWire رقابت کند.

البته موتورسیکلت LiveWire با قیمت 29،799 دلار یک دوچرخ ارزان قیمت در مقایسه با پیشنهادات گران قیمت کورتیس است.

حال سایر طراحان خارجی می‌توانند در نهایت برای ارائه موتورسیکلت‌های کروزر برقی ارزان قیمت قدم بردارند.

شرکت چینی Hadin در سال 2019 از یک موتورسیکلت کروزر برقی رونمایی کرد که دارای برخی لرزش‌های جدی هارلی بود.

شرکت Evoke Motorcycles، یکی دیگر از شرکت‌های موتورسیکلت برقی چینی، موتورسیکلت کروزر برقی مخصوص خود را در دست ساخت دارد. این شرکت در حال حاضر موتورسیکلت‌های خود را به چندین کشور صادر می کند و می‌تواند یکی از اولین موتورهایی باشد که در نهایت یک موتورسیکلت برقی کروزر به ایالات متحده می‌آورد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا