مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی موتورسیکلت برقی جدیدی که در فضای مجازی غوغا کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، یک ویدئوی منتشر شده اخیر در فضای مجازی موتورسیکلت برقی SONDORS Metacycle را در دنیای واقعی نمایش می دهد. این ویدئو آزمایشی همچنین نمایانگر موتورسیکلت‌های برقی ارزان قیمت و مقرون به صرفه در دنیای واقعی است. این موتورسیکلت در اوایل سال جاری رونمایی شد. قیمت نسبتا پایین آن 5000 دلار است که به همراه مشخصات چشمگیرش، سروصدای قابل توجهی در اینترنت ایجاد کرده است.

کمپانی SONDORS، شرکتی است که بیشتر به‌واسطه  دوچرخه‌های برقی شهرت دارد. در مورد این موتورسیکلت ادعا کرد که حداکثر سرعت و دامنه آن به ترتیب 80 مایل در ساعت (130 کیلومتر در ساعت) و مسافت 80 مایل (130 کیلومتر) را می‌تواند پوشش دهد.

در جلسه پرسش و پاسخی که با بنیانگذار این کمپانی، آقای Storm Sondors برگزار شد فرض ما بر این بود که حداکثر سرعت 80 مایل در ساعت برای این موتور منطقی نیست و بیش از آن انتظار می‌رود و این مطلب توسط ایشان نیز تائید شد، با این وجود نه ایشان و نه مدیر تولید آقای Matt Irish حاضر نبودند تا این موتور را با رنج دامنه سرعت بالاتر به چالش بکشند. اما، علی رغم تمامی این مسائل در نمایش ویدئویی اولین جلسه موتورسواری در دنیای واقعی این شرکت دیدگاه جدیدی را به مشتریان خود ارائه داد. در این نمایش آزمایشی Metacycle ساحل «کالیفرنیا» را از «ایرواین» تا «لانگ بیچ» را طی کرد و عملکرد خود را به نمایش گذاشت. فیلم این نمایش را می توانید از این لینک ببینید.

عکس از فیلم موتورسواری آزمایشی گرفته شده است

SONDORS جزئیات زیر را برای  این آزمایش ارائه کرد:

مسیر: ایروین به لانگ بیچ

مسافت: 48 مایل

زمان رانندگی: 2.5 ساعت

سرعت متوسط: 45 مایل در ساعت

باتری باقیمانده: 20 درصد

شرکت SONDORS حداکثر سرعت در حین موتورسواری را ذکر نکرده است. سرعت سنج در بیشتر قسمت‌های ویدئو توسط فرمان پنهان است. اما آن طور که مشهود است موقع چرخش موتورسیکلت و خم شدن سوارکار به جلو می بینیم که سرعت آن 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر در ساعت) است.

با این حساب زمانی که در سفری به مسافت 48 مایل (77 کیلومتر) 20 درصد باتری باقی مانده اعلام شده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که درطی مسیر حداکثر 60 مایل (96 کیلومتر) می‌تواند با سرعت متوسط 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) عملکرد موفق داشته باشد و می‌توان گفت این محصول با باتری 4.000 وات، راندمان آن (66.7 Wh/mi) یا (41.5 Wh/km)  با سرعت 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) است.

این ویژگی یک مشخصه قابل توجه است، چرا که اسکوترهای برقی معمولاً حدود (50 Wh/mi) با سرعت 30 مایل در ساعت را ارائه می دهند. این بدان معناست که اگر این محصول با همان سرعت کار کند، احتمالاً حتی کارآمدتر از اسکوترهای دیگر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که بازده به طور خطی مقیاس مقایسه نمی‌شود. دستیابی به این سطح از کارایی برای Metacycle یک شاهکار چشمگیر است. با این حال، هنگام ترسیم مسیری که در ویدئو مشاهده می‌شود، گوگل مپ گزارش می‌دهد که طول مسیر نزدیک به 35 مایل است، نه 48 مایل.

شرکت SONDORS با بیان این مطلب در این گزارش اشاره کرد که سفر موتورسوار در طول مسیر آزمایشی بیش از حد انتظار طول کشید :

به‌دلیل چند چرخش اشتباه و توقف برای پاسخ دادن به سوالات بسیاری از تماشاگران کنجکاو در طول مسیر، سفر آن‌ها به بزرگراه ساحل اقیانوس آرام بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، طول کشید.

شاید این مسئله در نقشه نشان داده شده در ویدئو منعکس نشده باشد. اما، اگر این موتورسیکلت  مسیری را که در ویدئو نشان داده شده است طی کرده است، بنابراین می‌توان طول مسیر را حدود 35 مایل در نظر گرفت و با فرض شار باقی مانده 20 درصد باتری در آن سفر، برد 45 مایل در ساعت به 44 مایل (70.5 کیلومتر) نزدیک می شود.

این برد نیز هنوز یک محدوده قابل احترام برای موتورسواری سریع و مناسب است. اما از یک موتورسیکلت الکتریکی مانند متاسایکل، با 14 کیلووات (20 اسب بخار) بیش از این انتظار می‌رود.

بر اساس اطلاعاتی که تیم SONDORS در پاسخ به این مسئله مطرح کردند توضیح دادند که مسافت 48 مایل رقم صحیحی است. ضمن اینکه نقشه مسیر موجود در ویدئو نقشه GPS واقعی نیست و فقط یک نمایش است.

طبق مطالب گزارش شده می‌توان به این نتیجه رسید که برد 60 مایل (97 کیلومتر) با سرعت مختلط و میانگین حدود 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) مسلماً نتیجه مثبتی است که می‌توان از آن دریافت کرد.

این نتایج برای یک موتورسیکلت برقی ارزان قیمت قابل قبول است. همچنین با وجود باتری کمکی 3 کیلووات ساعت که انتظار می‌رود SONDORS به لوازم جانبی خود اضافه کند و مکانی را برای آن در نظر بگیرد، این دامنه از نظر تئوریك می‌تواند نزدیك به 105 مایل (169 كیلومتر) افزایش یابد.

خبرنگار: سمیه آموت‌سر

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا