مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آمریکا در سال 2021 برای خرید موتورسیکلت برقی چگونه تسهیلات ارائه می‌دهد؟/ لابی موفق بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورسیکلت الکتریکی آمریکا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مردم آمریکا فکر می‌کردند که اعتبار مالیاتی (Tax Credit) فدرال ایالات متحده برای 10 درصد قیمت خرید موتورسیکلت برقی در پایان سال 2020 منقضی شود. اما، در کمال تعجب، اعتبار مالیات تا پایان سال 2021 در این صنعت تمدید شد.

البته اعتبارمالیاتی تعیین شده مذکور به اندازه بسیاری از خودروهای برقی چهار چرخ نیست. اما، با وجود این مسئله قابل قبول است.

قابل ذکر است که برای دریافت تسهیلات، موتورسیکلت الکتریکی مذکور باید توانایی دستیابی به سرعتی بیش از 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) را داشته باشد. این امر ارائه تسهیلات به بسیاری از موتورسیکلت‌های برقی را منتفی می‌کند. اما، برخی موتورسیکلت‌های برقی کم مصرف مانند (CSK City Slicker) با سرعت 46 مایل در ساعت (74 کیلومتر در ساعت) را مجاز نگه می دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، برای تأیید واجد شرایط بودن اعتبارات مالیاتی فدرال، موتورسواران می‌بایستی با نمایندگی محلی موتورسیکلت موردنظر خود مذاکرات لازم را به‌عمل آورند.

همچنین اعتبار مالیاتی 10 درصد نیز حداکثر به 2500 دلار محدود می‌شود. این بدان معناست که برای یک موتور سیکلت برقی “Harley-Davidson LiveWire”  سی هزار دلاری حتی انتظار سه هزار دلار نیز نمی‌توان داشت.

این نکته حائز اهمیت است که شرکت Zero Motorcycles، بزرگ‌ترین فروشنده موتورسیکلت برقی در ایالات متحده، نقش زیادی را در لابی برای تمدید اعتبار مالیات تا سال 2021 ایفا کرد.

مدیر عامل این شرکت، آقای سام پاسچل توضیح داد:

صنعت موتورسیکلت‌ برقی به سرعت پاسخ‌گوی نیاز کشورمان برای حمل‌ونقل ارزان قیمت و سازگار با محیط‌زیست است و این کمپانی انتظارات ما از موتورسیکلت را با ویژگی‌هایی که به نفع همه است ترکیب می‌کند.

این اعتبارات مالیاتی، نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری در آینده با انرژی پاک‌تر است و همچنین به‌طور موثری در صنعت رو به رشد وسایل‌نقلیه الکتریکی اشتغال ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است که این کمپانی طیف گسترده‌ای از موتور‌سیکلت‌های برقی را با قیمت‌های حدود ده هزار تا بیست هزار دلار در مدل‌های متنوع ارائه می‌دهد. همچنین سایر تولیدکنندگان کوچک‌تر نیز وارد بازار موتورسیکلت‌های برقی با سرعت 45+ مایل در ساعت می‌شوند.

شرکت دوچرخ برقی “SONDORS” به تازگی از یک موتورسیکلت برقی 80 مایل در ساعت (130 کیلومتر در ساعت) رونمایی کرده است که با نام SONDORS Metacycle شناخته می شود. این موتورسیکلت قرار است در اواخر امسال تحویل داده شود و از قبل با قیمت پنج هزار دلار جهت پیش خرید خریداران و مشتاقان موتورسیکلت‌های برقی در دسترس قرار داده شد.

در حالی که اعتبار مالیاتی 10 درصد فدرال فعلاً فقط تا پایان سال 2021 تمدید شده است، عده‌ای امید دارند که دولت بایدن خبرهای خوبی برای گسترش چنین اعتبارات مالیاتی در آینده داشته باشد.

خبرنگار: سمیه آموت‌سر

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا