مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اعلام تعداد ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در خراسان‌رضوی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ حمیدرضا دهنوی گفت: پیش از این پلیس راهنمایی و رانندگی ۳۱ هزار دستگاه موتورسیکلت راکبان متخلف را در سطح خراسان رضوی متوقف و در چارچوب ضوابط قانونی به توقفگاههای مشخص منتقل کرده بود.

وی ادامه داد: وضعیت ۱۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه از این تعداد موتورسیکلت توقیفی در خراسان رضوی با اجرای طرحی تعیین تکلیف و به مرور از ۱۸ آبان ماه گذشته امسال تاکنون ترخیص شده‌اند. 

رییس پلیس راهور خراسان‌ رضوی گفت: این استان بر همین اساس رتبه نخست را در میان استانهای کشور در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوب کرده در توقفگاههای پلیس کسب کرده است. 

تهران، فارس، اصفهان، کرمان، خراسان رضوی، مازندران و البرز در صدر فهرست استانهایی قرار دارند که با انباشت و رسوب موتورسیکلتهای توقیفی در توقفگاههای پلیس مواجهند.

بر اساس طرح عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مالکان موتورسیکلت‌هایی که وسیله نقلیه آنها از سال ۱۳۹۰ تا پایان پارسال در توقفگاهها رسوب کرده می‌توانند با اقدام قانونی مستند در چارچوب ضوابط نسبت به رفع توقیف و ترخیص موتورسیکت خود اقدام نمایند. در این طرح تسهیلات مناسبی نظیر تخفیف در هزینه توقفگاه و خلافیهای موتورسیکلت برای ترخیص سریعتر آنها در نظرگرفته شده ‌است.

وی به تداوم اجرای طرح ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوب کرده در توقفگاههای پلیس تا پایان پایان بهمن ماه جاری اشاره و بیان کرد: مالکان این موتورسیکلت‌ها می‌توانند در مدت زمان باقیمانده با ارائه کارت ملی و برگه توقفگاه، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و برای ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند. 

سرهنگ دهنوی همچنین به توسعه خدمات هوشمند پلیس به شهروندان اشاره و بیان کرد: تاکنون در همین چارچوب علاوه بر کلانشهر مشهد، فعالیت مراکز تعویض پلاک وسایل نقلیه موتوری در چهار شهرستان دیگر استان خراسان رضوی اینترنتی شده است. 

وی افزود: بر این اساس نوبت‌دهی اینترنتی برای تعویض پلاک خودروهای شهروندان هم‌اینک در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و قوچان نیز انجام می‌شود. 

۲۰۰ واحد کلانتری و پاسگاه انتظامی در سطح استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی حفظ نظم اجتماعی در ابعاد گوناگون و تامین امنیت عمومی را بر عهده دارند. از این تعداد ۷۰ واحد انتظامی، ۳۴ کلانتری و هشت سرکلانتری در محدوده شهرستان سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد مستقر هستند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا