مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پیشنهاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز، علی اوسط هاشمی روز یکشنبه 26 بهمن 99 در نشست شورای مهارت استان قزوین افزود: با همکاری وزرات آموزش و پرورش آمادگی ایجاد ۲۰۰ رشته جدید کار و دانش را داریم.

معاون وزیر افزود: این آموزش ها می توانند از طریق برون سپاری وزرات آموزش و پرورش در مراکز آموزش فنی و حرفه ای به دانش آموزان ارایه شوند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان را باید به سمت و سوی یادگیری مهارت ها هدایت کرده و ارزش مهارت را به آنها گوشزد کرد و فرهنگ مدرک گرایی را باید از خود دور کنیم.

هاشمی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای از کیفیت بالایی برخوردار هستند و صلاحیت مهارتی افراد دارای گواهینامه مورد تایید قرار دارد،اظهار داشت:گواهینامه های فنی و حرفه ای ایران دارای ارزش جهانی است و در کل دنیا معتبر می باشد.

این مسوول با بیان اینکه تقویت آموزشگاه های آزاد را با جدیت دنبال می کنیم، گفت: بیشتر آموزشگاه های بخش خصوصی ما محدود به خیاطی و آرایشگری هستند و باید به سمت و سوی رشته های جدید پیش بروند.

این مسوول گفت: آمادگی داریم تا به ایجاد شهرک های مهارتی در استان های مختلف از جمله قزوین کمک کنیم و این اتفاق با همت بخش خصوصی و فعالان بخش صنعت و خدمات بایدبا هدف پرورش نیروهای ماهر و متخصص محقق شود.

وی، توانمندسازی جامعه با آموزش مهارت را موجب ایجاد فرصت های شغلی برای افراد آموزش دیده دانست و گفت: این توانمندسازی یکی از مولفه های توسعه و امنیت و ثبات در جامعه به شمار می رود.

این مسوول با بیان اینکه اگر نیروی انسانی خود را به خوبی آموزش دهیم و استعدادها را شکوفا کنیم اتفاقات بزرگی را در کشور شاهد خواهیم بود، گفت: بسیاری از کشورها بدون داشتن منابع خدادادی قابل توجه اما با تربیت نیروی انسانی و توجه به مهارت و کارآفرینی توانسته اند به توسعه و پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم فنلاند پس از دوره متوسطه اول در دوره های فنی حضور پیدا می کنند و آمال و آرزوی خود را در دریافت مدرک کارشناسی و دکترا نمی ببنند، افزود: متاسفاته رویکردهای آموزشی ما در کشور به سمت تربیت نیروی متخصص و ماهر نیست و مدرک گرایی مورد توجه قرار دارد.

این مسوول گفت: ۹۹ درصد مردم ما به دانشگاه سوق دارند و به استعدادیابی خود و فرزندان توجه ندارند و اگر فرزندی به سمت فنی و حرفه ای یا کار دانش سوق پیدا کند انگ ضعیف بودند به او می زنند.

هاشمی با انتقاد از تمرکز جامعه به آموزش های تئوری، اظهار داشت: هزینه در سیستم های آموزشی ما سرمایه گذاری نیست بلکه همان هزینه کردن است و متاسفانه افراد ۱۷ تا ۱۸ سال تحصیل می کنند ‌و امیدی نیز به اشتغال ندارند و باید این رویه را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه باید به استعدادها و قابلیت های افراد بپردازیم،گفت: در کشور هشت سطح مهارتی تعیین شده است که افراد می توانند با قرار دادن خود در این فرایندها خود را به افراد ماهر با درجه بندی مختلف تبدیل و دانش مهارتی خود را ارتقا ببخشند.

این مسوول ادامه داد: متاسفانه صلاحیت حرفه ای در کشور ما مورد توجه قرار نمی گیرد و هرکس خود را در همه امور صاحب صلاحیت می داند که این مهم به کشور آسیب می زند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد شرکت کنندگان ما در المپیادهای جهانی مهارت به خارج مهاجرت می کنند،افزود: این آمار نشان می دهد محیط مناسبی را برای پرورش و رشد نخیگان مهارتی فراهم نکرده ایم.

هاشمی با بیان اینکه ۲۴ میلیون شاغل در کشور داریم که ۲۱ میلیون مربوط به بازار و بخش خصوصی است،افزود: توسعه انسانی و توانمندسازی این افراد را باید با کمک یکدیگر هدف گذاری کنیم.

این مسوول با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع برای آموزش به افراد و تربیت نیروی ماهر گفت: هر واحد تولیدی می تواند یک واحد آموزشی داشته باشد و قانون نیز در این زمینه تکالیفی مشخص کرده که باید ادا شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه ارایه تسهیلات به افراد متقاضی کار باید منوط به داشتن مهارت باشد، اظهار داشت: این موضوع باید به شکل پایلوت از استان قزوین که فرهنگ کار و تلاش بالایی دارد مورد توجه قرار بگیرد.

در این مراسم از نظامنامه اعطای نشان ملی مهارت به بنگاه صنایع آموزش محور و اولین کتاب آموزش رایانه به خط بریل ویژه نابینایان رونمایی شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا