مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا آمار تفصیلی سال 2020 را اعلام کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM)، سال 2020 سال سختی برای بخش موتورسیکلت در اروپا بود. تعطیلی‌های ملی که به دلیل همه گیر شدن کویید 19 در بهار اعمال شد، دقیقا زمانی که تقاضای بازار موتورسیکلت معمولاً افزایش می یابد، باعث افت شدید خرید یا حتی توقف ثبت نام‌ها شد. زنجیره های لجستیک نیز در کلیه سطوح، به شدت مختل شده و بر روی تولید تأثیر گذاشت.

برخی مانند هلند (+30.3٪) و آلمان (+27٪) افزایش قابل توجهی را ثبت کردند، در حالی که برخی دیگر مانند ایتالیا (-5.3٪) و اسپانیا (-8.8٪) از آمار سال 2019 عقب بودند.

به طور کلی، بازار در نیمه دوم به تدریج بهبود یافت. البته ارقام مثبت در اواخر سال 2020، تا حدودی به فروش‌های ویژه انجام شده توسط واردکنندگان و فروشندگان به دلیل پایان اعتبار مصوبات یورو 4 (31 دسامبر 2020) مرتبط است.

با توجه به نتایج سال 2020، در سال گذشته مجموعاً 923.002 دستگاه موتورسیکلت در پنج بازار بزرگ اروپا (فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان) ثبت شده است. این نشان دهنده افزایش حاشیه ای 1.1 درصدی نسبت به اعداد سال 2019 است.

بزرگترین بازارهای موتورسیکلت در اروپا در سال 2020 عبارت بودند از: آلمان (220.304 دستگاه)، ایتالیا (218.027 دستگاه) و فرانسه (191.231 دستگاه).

بزرگترین بازارهای موپد اروپا (بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا) از 252.464 دستگاه در سال 2019 به 287.096 در سال 2020 رسیده است. این افزایش رشد 13.7 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

بزرگترین بازارهای موپد در اروپا فرانسه (98.592 دستگاه) ، هلند (84.732 دستگاه) و آلمان (35010 دستگاه) بود.

آمار کامل تولید اروپا را از فایل اکسل ذیل دریافت کنید

آنتونیو پرلوت، دبیرکل ACEM در مورد ارقام ثبت نام در سال 2020 گفت:

تا حدود زیادی بهبود بازار به دلیل تجدید جذابیت و راحتی دوچرخ‌سواری مجهز به مسافرت های شهری و نیمه شهری، در یک زمینه بهداشتی بود که در آن حمل و نقل عمومی توسط بسیاری از شهروندان یک گزینه امن قلمداد نشده است. همچنین با توجه به تعطیلات بهار مشتریانی که فرصت خرید نداشتند در پایان سال برای اوقات فراغت خرید خود را انجام دادند.

در مجموع، به نظر می رسد بخش موتورسیکلت با یک سال بسیار دشوار به خوبی کنار آمده است. با این حال، با نگاه به جلو، بسیاری از سوالات در مورد تأثیرات کلی همه گیری در اقتصاد اتحادیه اروپا و حمل و نقل همچنان باقی مانده است.

از سال 2020 انتشارات آماری ACEM شامل موارد زیر خواهد بود:

• بزرگ‌ترین بازارهای موتورسیکلت اروپا (به عنوان مثال ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، انگلستان). این کشورها حدود 80 درصد ثبت نام موتورسیکلت در بلوک EU + UK را تشکیل می دهند.

• بزرگترین بازارهای موپد اروپا (به عنوان مثال فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا). این کشورها حدود 80 درصد از ثبت نام های موپد در بلوک EU + UK را تشکیل می دهند.

• ارقام موتورسیکلت شامل وسایل نقلیه L1eB (موتور دو چرخ) و همچنین وسایل نقلیه L2e (موتورهای سه چرخ) است. برای برخی از کشورها، با توجه به شیوه های اداری خود، ممکن است شامل وسایل نقلیه L1e-A (چرخه های مجهز به موتور) نیز باشد.

درباره ACEM


انجمن اروپایی تولیدکنندگان موتورسیکلت (ACEM) نمایندگان تولیدکنندگان موتورسیکلت‌ها، موپدها، سه چرخ‌ها و چهارچرخ‌ها (وسایل نقلیه از نوع L) در اروپا است.

ACEM همچنین نمایندگی 20 انجمن صنعت موتور سیکلت را در 17 کشور مختلف اروپا دارد. حدود 300 هزار شغل به صنعت رده L در اروپا بستگی دارد. همچنین بیش از 39 میلیون موتورسیکلت و اسکوتر در اروپا وجود دارد (برآورد2019)

اعضای ACEM شامل 18 شرکت تولیدی هستند:

BMW Motorrad

(Bombardier Recrective Products (BRP

Ducati Motor Holding

Harley-Davidson

Honda

Kawasaki

KTM

KYMCO

MV Agusta

Peugeot Scooters

Piaggio

Polaris Industries

Qooder

Royal Enfield

Yamaha

Triumph Motorcycles

Zero Motorcycles

Suzuki

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا