مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حرکت جهان به سمت سوخت جدید/ راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ در شیراز و شهرهای دیگر

به گزارش موتورسیکلت نیوز، نشست خبری مدیرعامل گروه مپنا، ظهر روز دوشنبه 20 بهمن در محل همایش‌های مؤسسه روزنامه اطلاعات برگزار شد. در این نشست که به پرسش و پاسخ خبرنگاران حوزه صنعت و انرژی و «عباس علی‌آبادی»، اختصاص داشت، مدیرعامل گروه مپنا به تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های گروه مپنا در حوزه‌های مختلف صنعتی و بیان دستاوردهای این گروه در حوزه‌های کسب و کار پرداخت.

علی‌آبادی، دستاوردهای گروه مپنا را حاصل ترویج روحیه خودباوری دانست و پیشرفت صنعتی کشور را در دهه‌های اخیر موفق خواند.

مدیرعامل گروه مپنا به ورود این شرکت به حوزه تولید توربین‌های با سوخت هیدروژنی پرداخت و با بیان حرکت جهان به سمت این سوخت جدید و نیز دو محرک اقتصادی و زیست‌محیطی شتاب‌دهنده به این روند، به جدیدترین محصول مپنا با نام توربین MGT-75 اشاره کرد که قادر به فعالیت با سوخت هیدروژن است و در لبه فناوری روز دنیا قرار دارد.

به گفته دکتر علی‌آبادی، این توربین که رونمایی رسمی از آن انجام نشده است، توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است و با راندمان 60 درصد در سیکل ترکیبی، از بهترین توربین‌ها در کلاس خود است.

مدیرعامل گروه مپنا، هم‌چنین به فعالیت‌های مپنا در حوزه برقی‌سازی خودرو و زیرساخت‌های حمل‌ونقل اشاره کرد و یکی از چالش‌های توسعه حوزه برقی‌سازی به ویژه در زمینه خودرو را عدم تطبیق قیمت بنزین و برق با معیارهای جهانی دانست که فعالیت این حوزه را از نظر اقتصادی با چالش مواجه می‌کند.

وی با این حال برقی‌سازی را تنها چاره حل مشکلات زیست‌محیطی کنونی کشور دانست و تصریح کرد که مپنا با فناوری کاملاً داخلی، توانایی برقی‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را دارا است.

علی‌آبادی مپنا را پیشگام حوزه برقی‌سازی خودرو در کشور عنوان کرد و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در تهران و مشهد را از نمونه‌های فعالیت‌های گروه مپنا در این حوزه دانست.

به گفته مدیرعامل مپنا، این گروه هم‌اکنون در حال مذاکره برای ساخت ایستگاه‌های جدید در شهرهایی چون شیراز است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا