مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اعلام تعداد موتورسیکلت‌های تحت پوشش بیمه

به گزارش موتورسیکلت نیوز،غلامرضا سلیمانی در مراسم اعطا پنج پروانه فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای که باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، افزود: صنعت بیمه، صنعت بزرگی است و شرکت‌های بیمه‌ای در جهان حدود ۲۰ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما این صنعت در ایران کمتر شناخته شده است.

سلیمانی با بیان اینکه اکنون همه شرکت‌ها بیمه‌ای در بخش بیمه زندگی فعال شده‌اند، گفت: توسعه بیمه زندگی در دستور کار قرار گرفته و دو شرکت بیمه هم به صورت تخصصی در این بخش فعال شده‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه ۳۴ شرکت با حدود ۱۸۰ هزار نفر کارمند در حوزه بیمه فعالیت می‌کنند، افزود: سالانه حدود ۸۰ میلیون فقره انواع بیمه در کشور صادر می‌شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۲۵ میلیون خودرو و ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور است، گفت: ۲۳ و نیم میلیون خودرو و دو میلیون موتور تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند.

رئیس بیمه مرکزی افزود: طی ۱۰ ماه اول سال جاری حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر شده که پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال به حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برسد.

سلیمانی موضوع تجهیزات فن آورانه، جمع آوی اطلاعات و امنیت سایبری در بخش‌های مختلف مالی و بیمه‌ای را از جمله دغدغه‌های اصلی صنعت بیمه خواند و گفت: بیمه‌ها هم اکنون در سطح جهان سالانه به دلیل حک شدن اطلاعات، حدود ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت پرداخت می‌کنند از این رو ما باید در بخش ارتقای امنیت، سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای هماهنگی بین بیمه‌های مختلف خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم در بخش خسارت بیمه‌ها یکدیگر را پوشش دهند و بتوانند با وصل شدن به اطلاعات یکدیگر، علاوه بر خسارت بیمه‌شدگان خود، خسارت سایر بیمه‌ها را پرداخت کنند.

سلیمانی در پایان افزود: پرداخت خسارت بیمه سایر شرکت‌ها در بیمه ایران به صورت آزمایشی شروع شده و الان بیمه ایران خسارت بیمه‌های شخص ثالث زیر ۳ میلیون تومان سایر شرکت‌های بیمه‌ای را پرداخت می‌کند.

وی گفت: براساس این طرح الان در تهران و اهواز چنانچه تصادفی رخ دهد، مقصر و زیان دیده نیازی به مراجعه حضوری در شرکت‌های بیمه‌ای ندارند و می‌تواند تنها با ارسال عکس تصادف و شماره شبا، خسارت خود را دریافت کنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا