مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قزوینی‌ها پیشتاز مسابقات موتورسواری

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مسابقات موتورسواری اندرو حالتی از مسابقات آفرود محسوب می‌شود که تمرکز اصلی آن بر روی استقامت شرکت کننده‌ها است.

اِندرو یکی از شاخه‌های موتورسواری است که در پیست با تعداد دور مشخص و دارای موانعی مانند لاستیک، سنگ و کنده درخت برگزارمی شود و شرکت کنندگان باید مسیر شیب دار را به صورت دایره‌ای طی کنند.

در مرسوم‌ترین مسابقات اندرو شرکت کننده‌ها مسیری به طول بیش از ۱۶ کیلومتر را در محیط آفرودی و حتی جنگلی طی می‌کنند.

در هر مسیر یکسری نقاط از مکان‌های مختلف هدف گذاری شده است که به آن lap می‌گویند و زمانی برای رسیدن به هر نقطه تعیین شده است که شرکت کننده‌ها نه زودتر و نه دیرتر باید به آن مکان‌ها برسند و اصل مهم در این مسابقات مدیریت زمان برای رسیدن به نقاط هدف در زمان مشخص است.

به طور طبیعی مسابقات اندرو حداکثر ۳ یا ۴ ساعت به طول می‌انجامد، اما مسابقاتی هم هست که زمان بیشتری برای آن مشخص شده باشد.

هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین هم در طول سال‌های اخیر همواره اقدام به برگزاری مسابقات موتورسواری در شاخه‌های مختلف کرده است که البته موتورکراس و موتوراندرو در این سال‌ها همواره در راس قرار داشته است.

برای همین بود که مسابقات موتورسواری اندرو چندجانبه با شرکت موتورسوارانی از چند استان کشور از جمله تهران، البرز و زنجان و ورزشکاران خوب و مطرح استان در قزوین برگزار شد.

در این مسابقات باز هم موتورسواران استان خودی نشان دادند و خوش درخشیدند و موفق شدند عناوین برتر را از آن خود کنند.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین در گفت: وگو با خبرنگار بسیج گفت:: در کلاس ۲۵۰ سی سی این رقابت‌ها، حسام خوئینی، سیروس عابدی و علیرضا بیات هر سه موتور سوار از استان صاحب عناوین اولی تا سومی شدند.

لشگری افزود: عناوین اول تا سومی کلاس ۴۵۰ سی سی هم به ترتیب به حمیدرضا یوسفی، مهران عسگری و سید نوید حسینی سه ورزشکار قزوینی رسید.

به گفته وی، در کلاس آزاد هم محمدرضا میرزایی، حسین احمدی و امیر هراتی هر سه از قزوین اول تا سوم شدند تا موتورسواران استان عملکردی عالی را از خود به نمایش بگذارند.

در رقابت‌های موتورسواری اندرو چند جانبه استان قزوین، در مجموع پنجاه موتورسوار با هم رقابت کردند.

قهرمانی بلا منازع موتورسواران استان درمسابقات چندجانبه موتور اندرو در قزوین و عناوین نخست مسابقات آفرود و موتورکراس و سایر شاخه‌های این رشته ورزشی در مسابقات کشوری و حتی بین المللی نشان می‌دهد که قزوین در این رشته ورزشی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

آن چه با وجود قهرمانان ورزشی در فعالیت‌های موتور کراس، آفرود، اندرو می‌بینیم نشان می‌دهد در صورت ایجاد پیست استاندارد موتورسواری و اتومبیلرانی می‌توان قزوین را به برند این ورزش در کشور تبدیل کرد، اتفاقی که با همت مسئولان می‌تواند رقم بخورد.

استان قزوین با داشتن ورزشکاران مستعد و ظرفیت‌های خوب جغرافیایی، در صورت ایجاد پیست جامع و استاندارد اتومبیلرانی و موتورسواری، می‌تواند برند این رشته مهیج ورزشی در کشور شود.

رشته موتورسواری و اتومبیلرانی علاوه برنشاطی که برای جوانان به ارمغان می‌آورد، می‌تواند هم درآمدزا بوده و به اقتصاد سرمایه گذاران این رشته هم کمک کند و نشان می‌دهد که قزوین می‌تواند با راه اندازی پیست موتورسواری و اتومبیلرانی جامع و استاندارد به اقتصاد گردشگری هم کمک کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا