مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مشکل در تولید موتورسیکلت برقی نیست، مشکل در فروش است!

به گزارش موتورسیکلت نیوز، نماینده وزارت صمت در پاسخ به این سوال رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی که وضعیت تولید موتورسیکلت ها به چه صورت است، ضمن اینکه چرا موتورسیکلت برقی تولید نمی شود؟ آنهم در شرایطی که میزان آلایندگی موتورهای کاربراتوری بیشتر از خودروها است، تصریح کرد: تولید موتور برقی از هزینه بالایی برخوردار است، اما مصرف کنندگان موتور از منابع درآمدی مطلوبی برخوردار نیستند بنابراین مشکل ما در تولید نیست، بلکه در زمینه فروش آنها با مشکل مواجهیم.

وی یادآور شد: هم اکنون 30 هزار موتور تولید کرده ایم که مشتری ندارد، ضمن اینکه قیمت موتور برقی 3 برابر بیشتر از موتور بنزینی است، بنابراین تولید این موتورها نیازمند حمایت است، از سوی دیگر ما برنامه داشتیم که 50 هزار موتور تولید کنیم و به شرکت ها نیز تکلیف کردیم، اما آنها به این نکته اشاره کردند که این میزان تولیدات خریداری ندارد.

این نماینده وزارت صمت خاطرنشان کرد: برای تولید موتور اواخر سال 97 طرح یک بسته حمایتی از سوی وزارت صنعت به دولت ارسال شد، اما به دلیل تبعات مالی آن مصوب نشد.

وی در پاسخ به سوال رفیعی مبنی بر اینکه چرا موتورهای فرسوده از چرخه خارج نشده اند، تاکید کرد: آیین نامه اجرایی ماده 8 در دیوان عدالت اداری ملغی شد و این در حالی است که ما موافق تحقق این امر بودیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا