مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دلایل سرقت از موتورسیکلت‌های امروزی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ ترکیان از افزایش کشف ۸.۶ درصدی سرقت موتورسیکلت در این مدت خبر داد و افزود: مجموع این اقدامات باعث شد تا با کاهش ۵.۹ درصدی وقوع سرقت موتورسیکلت در ۱۰ ماهه سال جاری مواجه باشیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: نکته قابل تأمل در سرقت موتورسیکلت این است که بیش از ۸۰ درصد سرقت‌ها به دلیل غفلت و سهل‌انگاری مالباختگان اتفاق می‌افتد و این موضوع نشان می‌دهد که موتورسواران موارد ایمنی را در نگهداری وسایل نقلیه خود رعایت نمی‌کنند.

ترکیان گفت: وقتی صحبت از ضعف ایمنی این وسیله به میان می‌آید، بیش از هر چیز، آسیب‌پذیری راکبان آن در تصادفات رانندگی به ذهن متبادر می‌شود؛ اما واقعیت این است که ناامنی این وسیله نقلیه، تنها در مسائل ترافیکی آن خلاصه نمی‌شود بلکه ایمنی در برابر سرقت هم مؤلفه مهمی است که موتورسیکلت‌ها تقریباً از آن بی‌بهره‌اند.

وی اضافه کرد: سهولت سرقت موتورسیکلت در مقایسه با سرقت خودرو و همچنین سهولت در اوراق کردن یا فروش آن به اوراقچیان غیرمجاز از مهم‌ترین دلایلی است که سارقان را به سرقت این وسیله ترغیب می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه مردم با رعایت مسائل ایمنی فرصت‌های ارتکاب جرم را از مجرمان می‌گیرند، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از سرقت موتورسیکلت به موتورسواران توصیه می‌کنیم مواردی نظیر لزوم شماره‌گذاری و نصب پلاک بر روی موتور و استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده، پرهیز از رها کردن اسناد و مدارک در قسمت‌های مختلف موتورسیکلت و پرهیز از خرید موتورسیکلت‌های فاقد سند مالکیت را مدنظر قرار دهند.

وی هوشیاری در هنگام خرید و خرید از طریق فروشگاه‌های معتبر و رسمی و مطابقت دادن شماره موتور و شاسی آن با اسناد مالکیت، دقت در نگهداری سوئیچ موتورسیکلت و جا نگذاشتن سوئیچ بر روی موتورسیکلت و یا واگذاری به افراد ناشناس، مجهز کردن موتورسیکلت به لوازم ایمنی مانند سوئیچ مخفی، قفل با شاخ، قفل و زنجیر ضد برش و قفل‌های ایمنی، نسپردن ساخت کلید یدکی برای موتورسیکلت به افراد ناشناس و متفرقه و پارک کردن موتورسیکلت در مکان امن و مناسب را از دیگر موارد پیشگیری از سرقت موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که حتی برای یک لحظه موتورسیکلت خود را به صورت روشن و یا با سوئیج بر روی آن رها نکنند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا