مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جلسات پیگیری مشکلات اصناف آسیب‌دیده از کرونا در مجلس استمرار دارد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، نشست مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با روسای اتحادیه اصناف با حضور محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس به منظور بررسی مشکلات اصناف و کارآفرینان در پی شیوع کرونا برگزار شد.

اصناف پیشنهادات خود جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی را به نمایندگان مجلس ارائه دهند

محسن پیرهادی با بیان اینکه این نشست بسیار مهم بوده که در جهت همگرایی نمایندگان مجلس و اصناف تشکیل شده است، افزود: نکته بسیار مهم این است که در پی برگزاری این نشست‌ها، اعتماد بین اصناف و دستگاه‌های حاکمیتی تقویت شود ضمن اینکه حضور شما در مجلس که حاکی از لطفتان نسبت به وکلای خود است نشان می‌دهد که در جهت مشارکت اصناف و مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور جای امیدواری وجود دارد.

وی تصریح کرد: تجربیاتی که در پی فعالیت در شورای چهارم شهر تهران و مجلس شورای اسلامی به دست آورده‌ام نشان می‌دهد که هنوز رابطه مسئولان با متخصصان و مردم عمیق و کارآمد نیست و این خلأ موجود است که از طریق برقراری ارتباط باید رفع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه از روسای اتحادیه اصناف حاضر در نشست خواست تا مشکلات و راهکارهای خود را به صورت مکتوب یا از طریق فضای مجازی برای نمایندگان مجلس ارسال کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها از آنها استفاده شود.

وی افزود: متأسفانه همگان چنان سیاست‌زده شده‌اند که در جلسات تخصصی نیز در مورد سیاست حرف می‌زنند و این در حالی است که برای نیل سریع به اهداف درجهت رفع مشکلات لازم است راهکارهای حرفه‌ای ارائه شود. همچنین باید به این نکته توجه کنیم که همه مشکلات ناشی از فساد، اختلاس و ارتشاء نیست و به عدم گفت‌وگوی صحیح بین مردم و مسئولان برمی‌گردد که باعث شده مسائل روی زمین باقی بماند.

پیرهادی خطاب به روسای اتحادیه اصناف حاضر در این نشست یادآور شد: شما باید از تجربیات اصناف کشورهای موفق که در پی شیوع کرونا توانستند مشکلات اقتصادی خود را به سرعت رفع کنند، استفاده کنید و آن را به مسئولان نیز انتقال دهید ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که در جلسات تخصصی نباید حرف‌های تکراری زده شود بلکه لازم است راهکارهای اساسی ارائه شود تا در تصمیم گیری‌ها، ایجاد قانون، روند نظارت و ریل‌گذاری‌ها از آنها استفاده شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال در کمیسیون تلفیق مالیات از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافته است اما باز هم این مسئله را حل نمی‌کند چرا که باید نحوه مدیریت صحیح منابع را بیاموزیم و یک ناتوانی عمومی است.

وی بر ضرورت همکاری اصناف در انتقال مشکلات موجود در حوزه اقتصادی به رسانه‌ها تأکید کرد و از آن به عنوان اقدامی راهگشا یاد کرد.

پیرهادی خاطر نشان کرد: شما مجلس را خانه خود بدانید و از طریق تعامل با ما در جهت رفع مشکلاتتان مشارکت کنید، محتوای خوب ارائه دهید و مطمئن باشید ما گوش شنوا داریم  و رفع این مشکلات را از طریق کمیسیون‌های مختلف تخصصی در مجلس پیگیری خواهیم کرد ضمن اینکه از سال آینده برای بستن بودجه تلاش بیشتری خواهیم کرد تا در پی آن بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

تلاش مجلس برای رفع مشکلات اصناف آسیب‌دیده از کرونا

مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که ریاست این نشست را برعهده داشت در ابتدا سلام رئیس مجلس شورای اسلامی را به روسای اتحادیه اصناف حاضر در این نشست رساند و افزود: بنده این مشکلات را یادداشت کرده و آنها را به هیأت رئیسه مجلس و مسئولان دولتی در دولت منتقل می‌کنم ضمن اینکه شما باید آمادگی داشته باشید چرا که این جلسات صد درصد با حضور مسئولان مربوطه به طور مستمر برگزار خواهد شد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس ادامه داد: بی‌تردید بنده با نگاهی ملی، رفع مشکلات اصناف آسیب‌دیده از کرونا را پیگیری خواهم کردم و در این مسیر رضای خداوند، احقاق حقوق شما و نیتی که در جهت رفع مشکلات مردم دارم را مبنای اقدامات خود قرار خواهم داد.

وی با یادآوری اینکه در آستانه ایام دهه فجر قرار داریم، تأکید کرد: شما بازاریان بودید که نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتید و در طول 40 سال گذشته از آن حراست و حمایت کردید، همچنین در زمان وقوع بحران‌های مختلف اعم از سیل، زلزله، حادثه پلاسکو و شیوع کرونا دست مردم را صادقانه گرفتید بنابراین در شرایط کنونی می‌طلبد که همه دست به دست یکدیگر دهیم تا مشکلاتتان را رفع کنیم و این روند را با قدرت طی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی اصناف و مردم زنجیروار به هم مرتبط است، یادآور شد: ما در گام نخست مشکلات شما را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون‌های اشتغال و تعاون این وزارتخانه منتقل خواهیم کرد.

در این نشست روسای اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی، اساتید دانشگاه‌ها و کارآفرینان حوزه علمیه، املاک، ماشین‌آلات راهسازی، بنکداران پارچه‌فروشی، بنکداران مواد غذایی، آجیل و خشکبار، چاپ و بسته‌بندی، ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی و دام و طیور، شمیرانات، آهن، فولاد و فلزات، کارآفرینان صنعت مبل، مبلمان و درودگران، کاغذ، خواربارفروشان، دوچرخه و موتورسیکلت، لبنیات، گلفروشان، فناوران رایانه، نانوایان، لاستیک و روغن، آرایشگران، آهنگسازان، طلا، جواهر و سکه، عکاسان، خودرو، فرآورده‌های گوشتی، سبزی و میوه‌فروشان، تعمیرکاران خودرو، مرغ، ماهی، هتلداران، تجهیزات مخابراتی، کفاشان دست‌دوز، مدیرعامل صنایع چرم، دانشجویان نمونه و کارآفرینان ملی حوزه استارت‌آپی، نایب رئیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور داشتند.

مطالبات روسای اتحادیه اصناف حاضر در این نشست از مجلس

تعدادی از روسای این اتحادیه‌ها در این نشست به بیان مشکلات و مطالباتی که از مجلس و مسئولان مربوطه دارند، پرداختند که برخی از آنها مشترک بود.

اصلاح قوانین بیمه تأمین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده به ویژه در زمان شیوع کرونا، عدم تحقق وعده حمایت تأمین اجتماعی از اصناف، ضرورت بازنگری در قانون تراکنش بانکی، قانونمند کردن کد رهگیری، ضرورت مطالعه در زمینه ماده 10 قانون مدنی، تشکیل کمیته کسب و کار نوین در کمیسیون اجتماعی مجلس، الکترونیکی کردن تراکنش‌های بانکی، کمک به برگشت اعتماد به نفس واحدهای صنفی، درخواست از نمایندگان مجلس برای بازدید از شرکت خدمات نوآوری و محل استقرار استارت‌آپ‌ها در دانشگاه صنعتی شریف، کمک به راه‌اندازی کسب و کارهای نوین، کمک به تقویت صنعت گردشگری در کشور، تجدیدنظر در قوانین تولید و فروش، رفع مشکلات گمرکی برای واردات محصولات مورد نیاز اصناف، برگزاری جلسه اختصاصی نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات حوزه استارت‌آپ‌ها، درخواست تعیین نرخ سالانه نان متناسب با نرخ تورم، کمک به اتحادیه گلفروشان برای رونق صادرات در این بخش، کمک به اتحادیه لبنیات در حمایت از مشاغل روستایی و عشایری و … از جمله مطالبات روسای اتحادیه اصناف حاضر در این نشست بود./

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا