بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت آرژانتین در پایان سال 2020/ تسلط هوندا بر بازار

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صنعت موتورسیکلت آرژانتین که دچار بحران اقتصادی و مالی شده بود، یک دوره طولانی مدت نزولی را تجربه کرد که از سال 2017 شروع شد و در سپتامبر 2020، هنگامی که اولین افزایش سالانه گزارش شد، پایان یافت. در این دوره بازار با از بین رفتن چندین تولیدکننده محلی، نزدیک به ورشکستگی بود و تقریباً دو سوم حجم خود را از دست داد.

در حال حاضر به نظر می رسد که روند جدیدی در صنعت موتورسیکلت به‌وجود آمده، اگرچه داده های اقتصادی همچنان وخیم بوده و در حال بدتر شدن هستند. بنابراین صنعت موتورسیکلت در برابر این بحران مقاوم است.

تحقیقات مربوط به دستگاه های حمل و نقل شخصی و مقرون به صرفه توجه جدید مصرف کننده را به سمت دو چرخ ها جلب کرده و سطح واقعی پایین بازار ملی به مشاهده عملکرد دو رقمی رشد ماهانه کمک می کند.

به دنبال رشد 46 درصدی گزارش شده در سپتامبر، بازار در فصل سوم سال نیز با رشد اکتبر (+23.4٪)، نوامبر (+33.7٪) و دسامبر (+21.9٪) همچنان سریع ادامه داشت، تا حدی که زیان سالانه را کاهش داد.

سال 2020 با فروش 263.487 دستگاه (-17.8٪) به پایان رسید و انتظار می رود که سال 2021 علی رغم طولانی شدن عدم تعادل اقتصاد کلان، تورم بسیار بالا، کنترل سرمایه و سیاست‌های بازار، بهبودی خوبی داشته باشد.

فروش بازار داخلی آرژانتین در سال 2020 عبارت است از:

1- هوندای ژاپنی 60.246 دستگاه (-19.6٪)

2- تولیدکننده داخلی موتومل با 36.456 دستگاه (-12.9٪)

3- تولیدکننده داخلی کورون با تعداد 34.028 دستگاه (-6.4٪)

4- گیلرا 28.400 دستگاه (+ 19.1٪)

5- کلر 15.857 دستگاه (-30.0٪)

6- یاماها 15.425 دستگاه (-28.3٪)

7- قدیمی ترین مارک محلی، Zanella، با 13.138 دستگاه (-61.6٪)

پایان پیام/

خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا