بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت آرژانتین در پایان سال ۲۰۲۰/ تسلط هوندا بر بازار

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صنعت موتورسیکلت آرژانتین که دچار بحران اقتصادی و مالی شده بود، یک دوره طولانی مدت نزولی را تجربه کرد که از سال ۲۰۱۷ شروع شد و در سپتامبر ۲۰۲۰، هنگامی که اولین افزایش سالانه گزارش شد، پایان یافت. در این دوره بازار با از بین رفتن چندین تولیدکننده محلی، نزدیک به ورشکستگی بود و تقریباً دو سوم حجم خود را از دست داد.

در حال حاضر به نظر می رسد که روند جدیدی در صنعت موتورسیکلت به‌وجود آمده، اگرچه داده های اقتصادی همچنان وخیم بوده و در حال بدتر شدن هستند. بنابراین صنعت موتورسیکلت در برابر این بحران مقاوم است.

تحقیقات مربوط به دستگاه های حمل و نقل شخصی و مقرون به صرفه توجه جدید مصرف کننده را به سمت دو چرخ ها جلب کرده و سطح واقعی پایین بازار ملی به مشاهده عملکرد دو رقمی رشد ماهانه کمک می کند.

به دنبال رشد ۴۶ درصدی گزارش شده در سپتامبر، بازار در فصل سوم سال نیز با رشد اکتبر (+۲۳٫۴٪)، نوامبر (+۳۳٫۷٪) و دسامبر (+۲۱٫۹٪) همچنان سریع ادامه داشت، تا حدی که زیان سالانه را کاهش داد.

سال ۲۰۲۰ با فروش ۲۶۳٫۴۸۷ دستگاه (-۱۷٫۸٪) به پایان رسید و انتظار می رود که سال ۲۰۲۱ علی رغم طولانی شدن عدم تعادل اقتصاد کلان، تورم بسیار بالا، کنترل سرمایه و سیاست‌های بازار، بهبودی خوبی داشته باشد.

فروش بازار داخلی آرژانتین در سال ۲۰۲۰ عبارت است از:

۱- هوندای ژاپنی ۶۰٫۲۴۶ دستگاه (-۱۹٫۶٪)

۲- تولیدکننده داخلی موتومل با ۳۶٫۴۵۶ دستگاه (-۱۲٫۹٪)

۳- تولیدکننده داخلی کورون با تعداد ۳۴٫۰۲۸ دستگاه (-۶٫۴٪)

۴- گیلرا ۲۸٫۴۰۰ دستگاه (+ ۱۹٫۱٪)

۵- کلر ۱۵٫۸۵۷ دستگاه (-۳۰٫۰٪)

۶- یاماها ۱۵٫۴۲۵ دستگاه (-۲۸٫۳٪)

۷- قدیمی ترین مارک محلی، Zanella، با ۱۳٫۱۳۸ دستگاه (-۶۱٫۶٪)

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا