مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی موتورسیکلت برقی اسپرت NXT

به گزارش موتورسیکلت نیوز، استارتاپ هلندی NXT Motors طرح‌هایی را برای عرضه اولین مدل تولیدی خود در قالب موتورسیکلت اسپرت Rage رونمایی کرد. انتظار می‌رود که مشخصات کامل این موتورسیکلت مفهومی طی ماه‌های آینده نهایی شود، درحالی‌که فرایند طراحی و ساخت مدل اروپایی آن تقریبا‌ً به پایان رسیده است. بدون‌شک این موتورسیکلت برقی یکی از ستاره‌های نمایشگاه موتورسیکلت ۲۰۱۹ خواهد بود. باتوجه‌به ساخته شدن این موتورسیکلت الکتریکی بسیار جذاب در هلند، این مدل احتمالاً توجه بسیار زیادی را به خود جلب کند. 

هنوز مشخصات کامل و فناوری‌های استفاده‌شده در این موتورسیکلت اسپرت مفهومی منتشر نشده و سازنده هلندی اطلاعات خاصی درباره قیمت و زمان عرضه به بازار منتشر نکرده است. اما آنچه اکنون می‌دانیم این است که روند توسعه این مدل در سال ۲۰۱۷ با نمونه اولیه آغاز شد که البته طرح کاملاً متفاوتی با مدل فعلی دارد. مدل آزمایشی از فریم فولادی شبکه‌ای و تعلیق عقب مجهز به کمک‌فنر تکی با هندسه سگدستی بهره می‌برد؛ درحالی‌که در طول فرایند توسعه، NXT قاب لوله‌ای شکل را با مدل فیبر کربنی  مونوکوک جایگزین کرد و کمک‌فنر عقب را نیز به حالت عمودی تغییر داد. 

این استارتاپ قصد دارد نمونه تولیدی موتورسیکلت برقی خود را در دو مدل Rage و Raw به بازار عرضه کند. البته هنوز هیچ توضیحی درباره تفاوت‌های احتمالی دو نوع وجود ندارد. بااین‌حال گفته می‌شود که مدل ریج از موتور تمام برقی با تمرکز بر سواری اسپرت و مسافرت راحت استفاده می‌کند و از جمله سایر امکانات آن می‌توان به صفحه‌نمایش ۷ اینچی دیجیتال و چراغ جلو LED اشاره کرد. 

هارم بسلینگ، مدیر بخش توسعه فنی NXT موتورز در این زمینه گفت: موتورهای الکتریکی فرصتی برای کنار گذاشتن طرح‌های سنتی و استفاده از روش‌های پیشگامانه ارائه می‌دهند. استارتاپ NXT قصد دارد تا موتورسیکلت‌های خود را با حداکثر امکانات فنی به مشتریان عرضه کند و تجربه کاملی از رانندگی با موتورسیکلت برقی در اختیار آنان قرار دهد. علاوه‌بر مدل‌های Naked، در خط تولید NXT سایر کلاس‌ها از جمله سوپراسپرت، تورینگ و enduro نیز وجود دارد.

محصولات NTX موتورز از تابستان در کشورهای هلند، بلژیک و لوکزامبورگ عرضه می‌شود و پس از آن به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و درنهایت دیگر قاره‌ها صادر خواهد شد. 

نویسنده: ابوالقاسم اسلامی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا