مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه/ «مقررات» و «فناوری» دو بال کاهش آلودگی هوا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، دکتر سیروس وطن خواه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه در حوزه کاهش آلودگی هوا، برگزاری این نمایشگاه را در راستای روز هوای پاک دانست و افزود: مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری که ماموریت آن شناسایی نیازهای گلوگاهی نوآوری های کشور است، تصمیم گرفت که برخی از دستاوردهای پروژه هایی که در راستای مبارزه با آلودگی هوا و کمک به رفع آلودگی هوا است را در قالب یک نمایشگاه کوچک به مخاطبان معرفی کند تا یک بار دیگر توجهات به این مسئله جلب شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در راستای معرفی فناوری های تولید شده از سوی شرکتها و فناوران برگزار شده است.

وطن خواه موضوع این نمایشگاه را آلودگی هوا و فناوری های مقابله با آن دانست و یادآور شد: از جمله این فناوری ها می توان به فناوری برقی سازی حمل و نقل و طراحی و تولید موتورسیکلت برقی اشاره کرد که از سوی یکی از شرکتهای دانش بنیان عرضه شده است.

رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تولید باتری به عنوان فناوری اصلی برقی سازی وسایل حمل و نقل، تولید قطعه  دی پی اف برای جذب ذرات دوده برای اتوبوسها و کامیونها که بخش بزرگی از آلاینده ها در کلانشهرها را به خود اختصاص داده است، از دیگر فناوری های عرضه شده در این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: ارائه مدلی برای توسعه کسب و کارهای مرتبط با ناوگان هوشمند حمل بار برقی از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه به شمار می رود.

وی با تاکید بر این که با تلاشهای صورت گرفته امروز برخی از فناوری ها به بار نشسته است، افزود: با وجود این فناوری ها می خواهیم به مسوولان این مسئله را معرفی کنیم که در کشور توانمندی های خوبی وجود دارد که قابل عرضه هستند و باید آنها را دید و بر روی آنها تکیه کرد و مسائل و چالشهای آنها را برای ارائه به بازار مرتفع کرد تا بتوانیم از آنها بهره مند شویم.

وطن خواه با اشاره به وجود قانون مترقی هوای پاک در کشور، خاطر نشان کرد: این قانون به طور خلاصه عبارت است از مجموعه ای از قوانین و مقررات و فناوری که وجود هر دوی آنها برای اجرای قانون هوای پاک ضروری هستند و بدون داشتن یکی دیگری اثربخش نخواهد بود.

به گفته وی، اگر ما مقررات خوبی داشته باشیم ولی فناوری های کاربردی در اختیار نداشته باشیم، مقررات بر روی زمین خواهند ماند و به عکس اگر شرکتها و موسسات فناورانه، محصولات خوبی ارائه دهند، ولی مقررات خوبی نباشد، زحمات محققان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی با تاکید بر این که از این رو در این نمایشگاه از کلیه دست اندرکاران مرتبط با حوزه آلودگی هوا در بخش های فناوری و مقررات دعوت کرده ایم، یادآور شد: این نمایشگاه بهانه ای خواهد بود تا فناوران با مسوولان گفتمان مستقیمی برقرار کنند و مشکلات خود را مطرح کنند تا جهشی در زمینه توسعه فناوری های مرتبط با کاهش آلودگی هوا صورت گیرد.

وطن خواه آلودگی هوا را یکی از مسائل گلوگاهی کشور دانست و یادآور شد: علیرغم همه تلاش ها و زحماتی که همه دست اندرکاران کشیده اند، ولی وجود پدیده آلودگی هوا نشان می دهد این زحمات کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد و نمایشگاه امروز نیز حرکتی در این راستا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز با برگزاری نمایشگاه می خواهد اعلام کند که در راستای ماموریت و جایگاه خود، به حوزه آلودگی هوا بی تفاوت نبوده و اقداماتی انجام داده که بخشی از این اقدامات امروز به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا