مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در زمینه موتورسیکلت‌های برقی مدل‌های کسب و کار نوآورانه تهیه شده

به گزارش موتورسیکلت نیوز، معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با بیان اینکه ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌ها چالش‌های توسعه فناوری را از پیش یای نوآوران برداریم، گفت: توسعه فناوری باتری‌های وسایل نقلیه برقی و کاتالیست‌های خودروهای بنزینی از جمله طرح هایی است که از یک سال و نیم پیش در این مرکز در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا دکتر جواد مشایخ امروز در مراسمی به مناسبت هفته هوای پاک، با اشاره به دلایل عدم موفقیت کشور در مقابله با آلودگی هوا، افزود: امیدواریم برگزاری نمایشگاه در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گامی در جهت همکاری میان دستگاهی در کاهش آلودگی هوا باشد و معضلاتی را که در پیش روی پروژه‌های فناورانه وجود دارد، از پیش پای نوآوران برداریم.

وی با بیان اینکه ما در این حوزه در ابتدای یک مسیر طولانی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر محققان کشور فناوری‌هایی در راستای کاهش آلودگی هوا عرضه کردند که از آن جمله می‌توان به برقی سازی در حوزه حمل و نقل اشاره کرد که با رشد شرکت‌های دانش بنیان رونق گرفته است.

مشایخ، فیلترهای ذرات دیزل را از دیگر دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و یادآور شد: با شناسایی هسته‌های دانشی و حمایت از آنها می‌توان دستاوردهای ملموس را به حوزه کاربرد نزدیک کرد.

معاون انرژی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به همکاری شهرداری تهران در توسعه فناوری‌های این حوزه، خاطر نشان کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا و اتوبوسرانی دو دستگاه اتوبوس برای انجام تست میدانی در اختیار محققان قرار داده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دستور کار این مرکز، اظهار کرد: باتری‌های خودروی برقی، کاتالیست‌های خودروهای بنزینی، توسعه حمل و نقل برقی از جمله پروژه‌های در حال پیگیری این مرکز است.

مشایخ با اشاره به توسعه موتورسیکلت‌های برقی گفت: به دلیل قیمت بالای این موتورها، عامه مردم قادر به جایگزین کردن آن با موتورهای بنزینی نیستند، ولی در دنیا استراتژی توسعه حمل و نقل برقی را در دستور کار قرار دادند که در این زمینه مدلهای کسب و کار نوآورانه تهیه شده که نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا