مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید موتورسیکلت برقی بی‌صدا با شارژ خورشیدی برای مبارزه با شکارچیان غیرمجاز در آفریقا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شرکت CAKE، سازنده سوئدی موتورسیکلت‌های آفرود در حال آماده‌سازی محصول خود جهت کمک به مبارزه با شکار غیرقانونی حیات وحش در افریقا است.

این شرکت به تازگی همکاری خود را با کالج حیات وحش آفریقای جنوبی (SAWC) اعلام کرده است.

این مشارکت همچنین توسط شرکت Goal Zero، تولید کننده بسیاری از شارژهای خورشیدی و محصولات باتری off-gride، پشتیبانی خواهد شد.

این نکته حائز اهمیت است که شکار غیرقانونی حیوانات وحشی، جمعیت حیوانات در معرض خطر انقراض را در بیشتر مناطق آفریقا تحت تاثیر قرار داده و نابود کرده است.

امروزه دوچرخه‌های خاکی (Dirt Bikes) تبدیل به یکی از قویترین ابزارهایی شده است که توسط محیط بانان برای ردیابی و دستگیری شکارچیان غیرمجاز استفاده می‌شود و این در حالیست که ثابت شده است دوچرخ‌های آفرود در نقل‌وانتقال‌های سریع در زمین‌های ناهموار بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند. اما آن‌ها همچنین همواره با دو شکست عمده مواجه هستند. اول اینکه نیاز به سوخت‌گیری دائمی بنزین دارند که این کار در مناطق دورافتاده با کمک هلیکوپترها انجام می‌شود و دوم صدای موتور (حاصل از احتراق آن‌ها) بلند است و این کار سبب می‌شود شکارچیان از فواصل دور صدای آن‌ها را شنیده و بگریزند.

اما موتورهای الکتریکی CAKE برای سوخت‌گیری در مناطق دورافتاده به هلیکوپتر نیازی ندارند و همچنین می‌توانند بی‌صدا کار کنند تا محیط بانان بتوانند شکارچیان غیرقانونی را به‌راحتی ردیابی و دستگیر کنند.

با کمک راه‌حل‌های شارژ باتری ارائه شده توسط شرکت Goal Zero، موتورهای الکتریکی CAKE می‌توانند کاملاً خارج از شبکه شارژ شوند و کاملاً مستقل عمل کرده و از خود پشتیبانی کنند.

کمپانیCAK  پیش از این در حال توسعه دوچرخه‌های بوش آفریقایی با طراحی ویژه‌ای بوده است که در برنامه جدید خود از آن استفاده خواهد کرد. این شرکت به‌زودی این دوچرخه‌های برقی جدید را رسماً به نمایش می گذارد. در ابتدای سال 2021 در مکان‌های مقرر شده‌ای این دوچرخه‌ها به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در ماه می 2021 ارائه خواهند شد.

این گزارش پیگیری خواهد شد و ما مشتاقیم که نظرات شما را درباره این مدل رویکرد جدید مبارزه با شکار غیرمجاز بشنویم. نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

بیشتر بخوانید:

ارتش نیوزیلند در حال آزمایش موتورسیکلت های برقی است

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا