مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک شرکت چینی در پایان سال 2020 از هیرو موتور سبقت گرفت/ غول موتورسازی هند در بازار بین‌المللی عقب‌تر از رقبای خود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، وضعیت بازار هیرو موتور در نیمه دوم سال 2020 بهبود یافت ولی در مجموع حدود 19.2 درصد یا 1/3 میلیون دستگاه از بازار وسیله نقلیه خود را از دست داد. این کاهش بی‌سابقه‌ترین اتفاق در طول تاریخ کاری این شرکت است، بعلاوه این که در سال گذشته هیرو مقام دوم را در رتبه بندی جهانی برند از دست داد و یک شرکت پر رونق چینی Yadea از آن پیشی گرفته است. این شرکت چینی در سال 2020 بیش از 6 میلیون موتورسیکلت و اسکوتر فروخته است.

فروش هیرو در نیمه اول سال 2020 تنها 1.9 میلیون ثبت نام اعلام شده است که در بین 25 تولیدکننده برتر در جهان با بدترین عملکرد در مقایسه با دوره سال گذشته آن بوده است و 47.3 درصد بازار خود را از دست داد. با این وجود، در سه ماهه سوم و چهارم بهبودی جدی در بازار داخلی باعث شد تا 5.7 میلیون دستگاه دو و سه چرخدار در جهان بفروشد و نیمه اول را جبران کند.

در حالی که سایر رقبای هندی مثل باجاج اتو یک استراتژی بین المللی را توسعه داده و اجرا کرده اند، هیرو در این جاده بسیار دور است، فقط چند توزیع کننده و فروش حاشیه ای در خارج از کشور دارد. در حالی که آنها تأیید می کنند که در بیش از 40 کشور (به طور عمده در آفریقا و آمریکای لاتین) توزیع می کنند، اما ظاهرا بیشترین فروش آنها در خارج از کشور در بنگلادش، سریلانکا و نپال انجام می شود.

همچنین سال گذشته شوک ایجاد شده توسط کووید 19 در جهان گسترش یافت و در حالی که بازار داخلی هند برای فروش میلیون دلاری خوب نشان داده شده است ولی استراتژی بلند مدت هیرو نیاز به تجدید نظر دارد.

همه افراد درگیر صنعت موتورسیکلت می دانند که هوندا موتور، در ابعاد مختلف از جمله فروش، رهبر جهانی است و هنوز فاصله زیادی نسبت به بقیه دارد. قابل ذکر است که در حالی که هیرو یک غول در بازار داخلی هند است، اما در سطح جهانی فقط به عنوان یکی از رقبای حاشیه ای مطرح است.

خلاصه‌ای از گذشته هیرو

دفتر مرکزی هیرو در دهلی نو هند قرار دارد. این شرکت به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری مشترک بین شرکت هوندا موتور ژاپن و Hero Group تاسیس شد. در سال 1983 آنها توافق نامه همکاری مشترک امضا کردند و شرکت را تشکیل دادند. سرمایه گذاری مشترک بین گروه هیرو هند و شرکت هوندا موتور ژاپن نه تنها بزرگترین شرکت دو چرخ متحرک جهان را ایجاد کرده بلکه یکی از موفق ترین سرمایه گذاری های مشترک در سراسر جهان بود.

در 22 مارس 2011 سهام در اختیار هوندا منتقل شد. علاوه بر این توافق نامه، پروموتر هند و هوندا توافق نامه ای را منعقد کردند که به شرکت مجوز تولید و توزیع برخی از محصولات، قطعات و خدمات آنها را به صورت تحت لیسانس می داد.

در جولای 2011 این شرکت نام خود را از Hero Honda Motors Ltd به Hero MotoCorp Ltd تغییر داد.

در سال 2015 این شرکت در اولین کارخانه خود در خارج از هند مستقر در ویلا ریکا کلمبیا آغاز به کار کرد.

در تاریخ 10 مارس 2016، هیرو به طور رسمی «مرکز جهانی نوآوری و فناوری» (CIT) در کلاس جهانی خود را در جیپور راجستان افتتاح کرد. CIT با سرمایه گذاری 850 کرور روپیه ای ساخته شده و محصولات کلاس جهانی را برای بازارهای جهانی طراحی و توسعه می دهد.

در تاریخ 12 ژانویه 2017، هیرو موتورسیکلت جدید Glamour خود را در آرژانتین برای اولین بار در بازار جهانی یک محصول جدید در خارج از هند راه اندازی کرد.

در ماه مه 2017 هیرو در دومین مرکز تولید جهانی در بنگلادش تولید تجاری خود را آغاز کرد.

در تاریخ 7 نوامبر 2017، هیرو در نمایشگاه سالانه EICMA در میلان ایتالیا از موتور سیکلت Xpulse Concept به عنوان یک برتر جهانی رونمایی کرد.

از سال 1984 تا 2017 هیرو 75 میلیون موتور فروخته است.

بیشتر بخوانید:

ارزش شرکت باجاج از ۱۳٫۶ میلیارد دلار عبور کرد

صنعت موتورسیکلت هند در سال ۲۰۲۰ چگونه به پایان رسید؟

شرکت TVS هند سال ۲۰۲۰ را چگونه سپری کرد؟/ پیشرو بودن تی‌وی‌اس در حمایت از استارت‌آپ‌ها

باجاج اتو سال ۲۰۲۰ را چگونه به پایان رساند؟

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا