مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

باجاج اتو سال 2020 را چگونه به پایان رساند؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فروش جهانی باجاج اتو به لطف عملکرد قوی در آفریقا، مکزیک و آمریکای لاتین در نیمه دوم سال 2020 دوباره جهش کرد و سال گذشته را با بیش از 3 میلیون فروش به پایان رساند که 0.7 میلیون کاهش نسبت به سال قبل داشت. در حالی که همه کاهش‌ها در مناطق داخلی اتفاق افتاد.

عملکرد فروش جهانی 2020

این تولید کننده در بازار آفریقا پیشتاز و در آمریکای لاتین بسیار قدرتمند است. با این حال نیمه اول سال را با کاهش 41.4 درصدی مواجه بود.

در نیمه دوم بازار بهتر شد و سال را با 3.05 میلیون فروش جهانی و با حدود 17.6 درصد یا 0.7 میلیون کاهش نسبت به سال قبل از آن به پایان رساند.

در حالی که فروش داخلی 21.5 درصد کاهش یافت، در آمریکای لاتین فروش تنها 7.7 درصد کاهش داشت، در آفریقا ثابت بود و در آمریکای شمالی (مکزیک) با افزایش دو رقمی روبرو شد.

تاریخچه

باجاج اتو یک مارک هندی است که در زمینه تولید دو چرخ و سه چرخ تخصص دارد و مقر اصلی آن در پون هند است و رهبری جهان را در بخش سه چرخ دارد.

Bajaj Auto Limited یکی از 25 شرکت گروه باجاج است (در سال 1944 توسط Jamnala Bajaj تأسیس شد) که در واقع در مشاغل مختلفی از جمله الکترونیک، بیمه زندگی، بیمه عمومی، خدمات مالی و غیره حضور دارد.

این شرکت به دلایل مختلفی از جمله تحقیق و توسعه و مهارت های ساخت، کم هزینه شناخته شده است و بزرگترین صادر کننده دو و سه چرخ در هند است.

در سال 1959 شرکت Bajaj Auto Ltd از دولت هند مجوز ساخت دو چرخ و سه چرخ را گرفت. به لطف همکاری با پیاجیو ایتالیایی، آنها مجوز ساخت Piaggio Vespa مشهور در هند را به دست آوردند و شروع به تولید اسکوتر Bajaj Vespa 150 کردند.

در سال 1960 باجا به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و این کارخانه 10هزار دستگاه وسیله نقلیه را ده سال بعد، در سال 1970 تولید کرد، در حالی که رکورد 100هزار دستگاه فروخته شده در یک سال مالی در 1977 به ثبت رسید.

در سال 1984 این شرکت برای توسعه، تولید و فروش دو چرخ در بازار هند با کاوازاکی ژاپنی (که در سال 2017 به پایان رسید) به همکاری پرداخت.

در سال 1985 کارخانه دوم (در والوج نزدیک اورنگ آباد) برای پشتیبانی از تقاضای شدید افتتاح شد و در سال بعد در یک سال مالی به نقطه عطف نیم میلیون فروش رسید.

در نوامبر 2007 شرکت تابعه با نام Bajaj Auto International Holdings BV حدود 14.51 درصد سهام KTM Power Sports AG از اتریش (دومین تولید کننده موتورسیکلت اسپرت اروپا) را با قیمت 345 کرور روپیه به دست آورد و امروز حدود 48 درصد سهام آن را دارد.

در سال 2012 باجاج اتومبیل با کاوازاکی ژاپن در اندونزی گره خورد و اخیراً به فیلیپین نیز گسترش یافت.

در 8 آگوست 2017 نیز باجاج اتو و Triumph Motorcycles UK همکاری جهانی خود را اعلام کردند که به موجب آن باجاج به مارک برجسته تریومف و موتورسیکلت های بزرگ خود دسترسی پیدا می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا طیف گسترده ای از موتور سیکلت ها را در بازار داخلی خود و سایر بازارهای بین المللی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:

ارزش شرکت باجاج از ۱۳٫۶ میلیارد دلار عبور کرد

صنعت موتورسیکلت هند در سال ۲۰۲۰ چگونه به پایان رسید؟

شرکت TVS هند سال ۲۰۲۰ را چگونه سپری کرد؟/ پیشرو بودن تی‌وی‌اس در حمایت از استارت‌آپ‌ها

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا