مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت TVS هند سال 2020 را چگونه سپری کرد؟/ پیشرو بودن تی‌وی‌اس در حمایت از استارت‌آپ‌ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، از جمله رویدادهای مهمی که برای این شرکت بزرگ هندی در آوریل 2020 رخ داد خرید نورتون، مارک برجسته انگلیسی بود.

همچنین از اتفاقات ناگوار برای این شرکت هندی اثرات طولانی کویید19 بود که برای همه تولیدکنندگان بزرگ موتورسیکلت هندی سنگین بود و تی‌وی‌اس نیز از این موضوع مستثنی نبود.

نیمه اول سال 2020 برای این شرکت اصلا خوب نبود. زیرا، طبق گزارش‌ها بیش از 45 درصد از بازار خود را در مقایسه با سال قبل از دست داد که این میزان بالاترین افت کاری تا به امروز برای این شرکت بوده است.

در کل سال 2020، فروش جهانی 2/3 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته 19.1 درصد یا 0.6 میلیون کاهش داشته است (قابل ذکر است که در سال 2020 فروش موتورسیکلت کل تولیدکنندگان در هند حدود 20 درصد کاهش یافت).

خرید نورتون توسط تی‌وی‌اس

مارک تاریخی نورتون در ماه فوریه در میان ادعاهای پرداخت نشده صورت حساب های مالیاتی به دولت و مغایرت ها در مورد استفاده نادرست از وجوه صندوق‌های بازنشستگی سقوط کرد.

سپس TVS با یک معامله 16 میلیون پوندی که تصور می شود یک معامله نقدی است، وارد عمل شد تا آن را تحت مالکیت خود قرار دهد.

شرکت Norton Motorcycles توسط جیمز لانسداون نورتون، در بیرمنگام، در سال 1898 تاسیس شد. این برند در میان محبوب ترین مارک های موتورسیکلت بریتانیا در تمام دوران ها قرار دارد و یکی از احساسی ترین مارک های امروز است.

از قرن بیستم، موتورسیکلت های نورتون به دلیل مدل های کلاسیک و دامنه الکتریک موتورسیکلت های لوکس خود مشهور هستند.

نورتون در سال 2008 به خانه فعلی خود در پارک دونینگتون نقل مکان کرد و در سال 2009 مدیر عامل شرکت استوارت گارنر رکورد سرعت جهانی یک موتور سیکلت روتاری را ثبت کرد (ثبت 173 مایل در ساعت برای یک مایل زمان دار).

نورتون یک مارک معروف است، اما در واقع فروخته نمی شود. آنها تأیید می کنند که در 21 کشور توزیع می شوند. اما ثبت جهانی آنها در سال 2019 تنها 128 مورد بوده است که 98 مورد از آنها در انگلستان است.

سرمایه‌گذاری در وسایل‌نقلیه الکتریکی و فناوری‌های IT

در میان سازندگان دوچرخ، تی‌وی‌اس موتور در زمینه حمایت از استارت آپ ها پیشرو است. در سه سال گذشته، دفتر مرکزی چنای در چهار شرکت سرمایه گذاری کرده است.

از چهار سرمایه گذاری آن، دو سرمایه در اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) و یادگیری ماشین و در هوش مصنوعی است. در اوایل ماه مه 2019، این شرکت سرمایه گذاری 3.85 میلیون دلاری را اعلام کرد.

این بخشی از یک دوره بودجه سری A بود که کاملاً توسط تی‌وی‌اس موتور (سنگاپور) هدایت می شد. براساس افشای شرکت، از پایان ژوئن 2018 تا پایان مارس 2019، مقدار 72.4 کرور روپیه در شرکت تابعه سنگاپور سرمایه گذاری کرده است.

راجش ناراسیمهان، عضو هیئت مدیره تی‌وی‌اس موتور و رئیس اجرایی واحد سنگاپور، گفت:

ما بسیاری از شرکت ها را که راه حل های اینترنت اشیا را در زنجیره تأمین و فضای تدارکات ارائه می دهند ارزیابی کردیم و پیشنهادات و راه حل های محصولات TagBox را می توان ترکیبی بی نظیر از اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نزدیک دانست. این سرمایه گذاری در Tagbox بخشی از مجموعه اولیه ای است که در استارت آپ های دیجیتالی انجام می شود.

تاریخچه

تی‌وی‌اس موتور طیف گسترده ای از دو چرخ را از موپد گرفته تا موتورسیکلت های الهام گرفته از موتورهای مسابقه ای تولید می کند. این شرکت همچنین سه چرخ نیز تولید می کند. این شرکت ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون دوچرخ و 120 هزار دستگاه سه چرخ را دارد.

این شرکت یکی از صادر کنندگان برجسته دو چرخ و سه چرخ از هند است که به بیش از 60 کشور جهان توزیع می کند. تی‌وی‌اس دارای چندین کارخانه تولیدی است و یک واحد تولیدی واقع در کاراوانگ اندونزی دارد.

در سال 1979 شرکت TVS Group Sundaram-Clayton Ltd بخش موپد را در Hosur برای تولید موتورهای کوچک TVS 50 راه اندازی کرد.

در سال 1982 این شرکت با سوزوکی موتور توافقنامه دانش فنی و همکاری را امضا کرد.

در سال 1985 شرکت جدید Lakshmi Auto Components Pvt Ltd را برای ساخت موتورهای مهم و قطعات انتقال دهنده تاسیس کرد.

در سال 1986 این شرکت دارایی های بخش موپد را از Sundaram Clayton Ltd. خریداری کرد.

همچنین نام این شرکت از Indo Suzuki Motorcycles Ltd به TVS Suzuki Ltd تغییر داده شد.

تی‌وی‌اس و سوزوکی یک رابطه 19 ساله مشترک داشتند که هدف آن انتقال فناوری برای طراحی و ساخت دو چرخ مخصوص برای بازار هند بود. با نامگذاری دوباره TVS-Suzuki، این شرکت چندین مدل مانند سوزوکی سوپرا، سوزوکی سامورایی، سوزوکی شوگون و سوزوکی شائولین را به بازار عرضه کرد.

در سال 2001، پس از جدایی راه از سوزوکی، این شرکت به TVS Motor تغییر نام داد و از حقوق خود برای استفاده از نام سوزوکی صرف نظر کرد.

گروه TVS و شرکت سوزوکی موتور در 27 سپتامبر 2001 از همکاری مشترک 15 ساله خود جدا شدند. سهام در اختیار شرکت موتور سوزوکی توسط Anusha Investments Ltd، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به Sundaram-Clayton Ltd با هزینه 9 کرور روپیه خریداری شد. بنابراین، شرکت از 15 نوامبر 2001 به یک شرکت تابعه از Sundaram-Clayton Ltd تبدیل شد.

از آنجا که شرکت سوزوکی از سهامداری این شرکت جدا شد، در نتیجه این شرکت نمی تواند کلمه «سوزوکی» را به عنوان بخشی از نام خود استفاده کند و در نتیجه این شرکت به TVS Motor Company Ltd تغییر پیدا کرد.

در سال 2016، تی‌وی‌اس ساخت BMW G310R را آغاز كرد. مدلي كه پس از مشاركت استراتژيك آنها در آوريل 2013 و دسامبر 2018، با كارخانه BMW Motorrad توسعه يافت و كارخانه Hosur كه موتورسيكلت در آن توليد مي شود، 50هزارمين واحد سری G310R خود را عرضه كرد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا