مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاهم‌نامه شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری برای توسعه موتورسیکلت‌های برقی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سیدمناف هاشمی در این مراسم که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توافق‌نامه سال گذشته که منجر به تولید واگن ملی شد، امروز تفاهم‌نامه‌ای در حوزه موتورهای برقی منعقد می‌شود و امیدواریم در این راستا بتوانیم موتورهای برقی را جایگزین موتورهای کاربراتوری در سطح شهر کنیم.

وی با ابراز خرسندی از تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و شهرداری تهران به برخی از محورهای این همکاری اشاره کرد و گفت: محورهای همکاری شهرداری تهران در مساعدت و پشتیبانی لازم از وسایل نوآوری حمل و نقل پیشرفته، صدور مجوزهای لازم و ارائه مشوق در راستای موضوع تفاهم‌نامه و همچنین کاهش ریسک تجاری‌سازی موتورسیکلت‌های برقی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: از دیگر محورهای این همکاری می‌توان به اعطای مشوقهای مالی، الزام بکارگیری موتور کار برقی در فعالیت‌های جاری مؤسسات وابسته به شهرداری تهران و همچنین حمایت از تنظیم مقررات سازوکار و توسعه کاربری این محصول در شهر تهران اشاره کرد.

هاشمی ادامه داد: محورهای همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز شامل کمک به کاهش موانع تجاری‌سازی، حمایت‌های مادی و کمک به ایجاد زیرساختهای تخصصی و عمومی مرکز نوآوری حمل و نقل پیشرفته، هماهنگی و همکاری با شهرداری تهران در اخذ مصوبات و مجوزهای لازم، تسهیل‌گری و هماهنگی در بهره‌مندی از منابع مختلف برای تجاری‌سازی طرح‌های حاصل از نتایج تفاهم‌نامه است.

وی در ادامه گفت: با این اقدام و با توجه به تردد حدود سه میلیون موتورسیکلت در شهر، اتفاق بزرگی رخ خواهد داد؛ امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و تعهداتی که برای دولت ایجاد خواهد شد در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاران و زیرساختهایی که شهرداری باید آماده کند، بتوانیم موتورهای برقی باکیفیت را جایگزین موتورهای فعلی کنیم و شاهد تاثیرات خوب آن در کاهش الودگی هوا نیز باشیم و به الگویی برای سایر کلان شهرها تبدیل شویم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا