مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موضوع سوآپ باتری موتورسیکلت برقی در دستور کار

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شهردار تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تلاش می‌کنیم تسهیلاتی فراهم شود تا در آینده نزدیک موتوربرقی، وسیله یا به عبارتی موتورسیکلت کار شود.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز یکشنبه در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای تولید و گسترش موتورسیکلت برقی توضیح داد: اصلی ترین راهبرد ما در شهر تهران کنترل آلاینده ها و یکی از آلاینده های عمومی و مهم ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است.

وی افزود: امروز آلایندگی موتورسیکلت های کاربراتوری سطح شهر تقریبا معادل کل آلایندگی خودروهای سواری تردد کننده در تهران ارزیابی می شود.

به گفته حناچی، هدف گذاری این تفاهم نامه برای استفاده از موتور سیکلت برقی به عنوان موتور سیکلت کار است به نحوی که اقتصادی و مقرون به صرفه باشد.

وی ادامه داد: موضوع سوآپ باتری در دستور کار است چراکه قیمت موتور برقی بدون باتری خیلی بالا نیست و می توانیم قیمت باطری را از قیمت تمام شده موتور برداریم به صورتی که اقتصادی باشد و مورد استقبال عموم قرار گیرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یکی از بندهای این تفاهم نامه ارائه تسهیلات است و بند دیگر هم ایجاد ممانعت از تولید آلاینده ها است که با اقدام شهرداری و حمایت دولت انجام می شود.

شهردار تهران همچنین در این آیین با اشاره به اینکه در مسیر توسعه سرویس خودروهای برقی سعی می‌شود به سمت خودروهای سواری و هوشمند پیش برویم، گفت: راهی جز رفتن به سمت خودروی برقی نداریم.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حدود ۶۰ درصد آلاینده‌های هوا در حوزه ذرات معلق، متعلق به خودروهای متحرک است و سواری‌ها ۱۳ درصد و موتورسیکلت بیش از ۱۰ درصد در این آلودگی نقش دارند.  

حناچی گفت: سهم موتورسیکلت‌های کاربراتوری و بنزینی با سهم خودروهای سواری برابری می‌کند و بخش عمده این آلایندگی مربوط به موتورهای کاری است.

وی با بیان اینکه پاسخگویی اقتصادی در بخش خصوصی، خصیصه توافق امروز است افزود: اگر این کار اقتصادی نباشد کارایی ندارد.

حناچی خاطرنشان کرد: ما ابزارهای لازم را برای توسعه این سرویس داریم و سعی می‌کنیم با نگاه اقتصادی این ظرفیت را پیش ببریم.

به گفته شهردار تهران، با برداشتن وزن سنگین قیمت باتری میزان استقبال موتورسیکلت‌های برقی هم حل می‌شود و به تبع آن به سمت خودروهای سواری و هوشمند هم پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: اگر خودروهای هوشمند طراحی شود، شاید طرح ماشین‌های اجاره‌ای بدون راننده را هم تعقیب کنیم و در تلاشیم از آنها در داخل محدوده‌های شهری استفاده کنیم.

حناچی افزود: این طرح در مقیاس کلان برای خودروهای سواری و اتوبوس‌ها هم قابل اجراست و با توجه به حجم آلاینده‌های تهران راهی جز رفتن به سمت خودروی برقی نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد در بهمن ماه نمایشگاهی از اقدامات انجام شده همزمان با قطار ملی داشته باشیم و نتیجه این توافقات ببینیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا