مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح موتوریار از توقیف ۵ هزار دستگاه موتورسیکلت جلوگیری کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به اجرای طرح “موتوریار” توسط پلیس راهور تهران بزرگ، در این رابطه اظهار کرد: در طرح مذکور که از چند روز  پیش آغاز شده و ادامه خواهد داشت، تاکنون پنج هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشده و راکبان آنها در همان محل مورد آموزش  و فرهنگ‌سازی قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: چند دهه از طرح اعمال قانون و انتقال موتورسیکلتهای متخلف به پارکینگ می‌گذرد و تکرار این اتفاق نه تنها در آموزش راکبان موتورسیکلت تأثیر نداشته بلکه باعث رسوب موتورسیکلتها در پارکینگها نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح پس از توقیف موتورسیکلت متخلف، راکبان آنها در همان محل آموزشهایی توسط همکاران بنده، می‌بینند، راکت و جلیقه‌ای به آنها تحویل دادخ شده و راکب با حضور در کنار مأموران پلیس راهور مستقر در محل، درباره تخلفات دیگر راکبان موتورسیکلت به آنها تذکرات لازم را داده  و در نهایت فرم مربوطه را پر می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح ابتدا راکب با نحوه عملکرد پلیس در معابر به شکلی آشنا می‌شود و در وهله دوم با آموزشهای که دیده است، درصد تخلفات وی پس از این آموزش به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

حمیدی متذکر شد: البته این آموزش و کمک به پلیس انتخاب خود راکب متخلف است و جریمه و انتقال به پارکینگ نیز در صورت قبول نکردن و پذیرش آموزش در انتظار موتورسوار متخلف خواهد بود.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد: از شروع اجرای این طرح تاکنون بیش از پنج هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشده‌اند و اگر پلیس قصد داشت طبق قانون و در اجرای مقررات این موتورسیکلتها را به پارکینگ منتقل کند، تعداد این موتورها را باید به موتورسیکلتهای رسوبی فعلی اضافه می‌کرد و منتظر می‌شد تا صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه کنند و چنانچه مدارک ناقصی نیز داشته باشند بر مدت این ترخیص اضافه می‌شد.

وی عنوان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و نتایج حاصل از نظرسنجی‌ها مشخص شده میزان رضایت‌مندی از این طرح بسیار بالا است و این نوع آموزش در مقابل رفتن به پارکینگ بسیار مورد استقبال راکبین متخلف قرار گرفته و پلیس نیز از این رضایت‌مندی بسیار استقبال می‌کند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا