مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنعت موتورسیکلت هند در سال 2020 چگونه به پایان رسید؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار انواع دو و سه چرخ هند در سال 2020 با فروش 14.8 میلیون دستگاه و کاهش 23.3 درصدی به پایان رسید. البته، بهبود فروش در فصل چهارم سال با افزایش 32 درصدی دسامبر قوی بود.

در حالی که بازارهای شهری هنوز با تعداد زیادی از موارد کویید19 دست و پنجه نرم می کنند، بازارهای روستایی و نیمه شهری، بهبود پی درپی فروش را امکان پذیر کرده که نتیجه آن بهبود کل صنعت موتورسیکلت هند است.

با این حال، بازار دو و سه چرخ در سال 2020، پس از 13.2 درصد فروش از دست رفته در سال 2019، گسترده ترین انقباض را تجربه کرده است.

این صنعت در فصل اول (-24.5٪)، در فصل دوم (-72.2٪)، در فصل سوم (-3.9٪) کاهش را تجربه کرد و سرانجام در فصل چهارم سال بازار با رشد دو رقمی مواجه شد و اکتبر (+ 16.9٪)، نوامبر (+ 13.6٪) و در نهایت دسامبر (+ 32.5٪) رشد داشت. با این حال فروش سالانه 14.8 میلیون دستگاه بوده است که با کاهش چشمگیر (23.3) درصدی مواجه شده است.

هیرو موتور دومین تولید کننده دو چرخ در هند است که در طول سال موقعیت رقابتی را بیشتر تقویت کردند و سهم بازار را به 37 درصد رساندند. در حالی که هوندا موتورسیکلت و اسکوتر هند (HMSI) سهم هند خود را 23.8 درصد از دست دادند.

سایر تولیدکنندگان برتر در این سال ضرر کرده اند و شاهد تغییر در سهم بازار آنها نسبت به سال گذشته هستیم: باجاج (-22.4%)، تی‌وی‌اس (-20.6%)، رویال انفیلد (-33.3%)، سوزوکی (-30.0%) و یاماها (-18.6%)

به طور کلی سهم تولیدکنندگان داخلی دو چرخ در این سال تقویمی تاکنون در برابر 64.5 درصد در سال گذشته به 68.4 درصد افزایش یافته است. در همین حال، سهم شرکت های ژاپنی نسبت به 35 درصد در سال گذشته به 30.7 درصد کاهش یافت.

همه مارک‌های برتر (هارلی دیویدسون، دوکاتی، پیروزی و بی‌ام‌و) گزارش دادند که کاهش فروش داشتند. اما، فقط کی‌تی‌ام به لطف همکاری با باجاج و معرفی مارک هاسکوارنا که قادر به ارائه حدود 700 دستگاه در ماه است، مقاوم بود.

همچنین فضای موتورسیکلت‌های سطح پایین تحت سلطه هیرو است و این برای رهبر بازار ریسک بالایی دارد. زیرا، انتقال به مدل های الکتریکی هزینه تولید را بالاتر برده و قیمت بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت و احتمال از دست دادن فروش را در پی دارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا