مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تعداد ۵ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی تا پایان سال به متقاضیان در مشهد واگذار می‌شود

به گزارش موتورسیکلت نیوز، خلیل‌الله کاظمی امروز در مراسم افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شرق کشور در مشهد اظهار کرد: طی دو سال گذشته باب جدیدی در فعالیت حوزه حمل‌ونقل از جمله توسعه خطوط ریلی و نگاه به سیستم‌های حمل‌ونقل پاک از جمله برقی کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی مشهد متفاوت‌تر از سایر شهرها باز شده است.

وی اضافه کرد: در حالی که بیشتر مردم شهرداری را مسئول اصلی آلودگی هوا به واسطه ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌دانند، طبق اطلاعات سیاهه منابع انتشار آلاینده‌های شهر مشهد ۶۴ درصد منابع آلاینده هوا منابع متحرک و ۳۶ درصد منابع ثابت هستند که سهم آلایندگی اتوبوس در آلودگی هوا ۱.۳ درصد و تاکسی ۲.۲ درصد است که بسیار ناچیز است.

کاظمی تصریح کرد: هرچند که سهم ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی و مینی‌بوس در آلودگی هوای مشهد ناچیز است اما با تاکیدات شهردار مشهد و شورای شهر برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل عمومی و استفاده از سیستم‌های جدید حمل‌ونقل پاک مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۲۳ بهمن ماه سال گذشته تفاهم‌نامه انجام مطالعات برقی کردن خط یک BRT مشهد با شرکت مپنا منعقد و امروز پس از یک سال مطالعه به شهرداری مشهد تحویل داده شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: همچنین در موازات انجام این مطالعات، تولید اولین اتوبوس برقی توسط شرکت مپنا به سفارش شهرداری مشهد آغاز و اولین اتوبوس برقی کشور اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در مشهد به صورت آزمایشی فعال خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی اظهار کرد: این اولین ایستگاه در شرق کشور است که دارای دو خروجی شارژ سریع و یک خروجی شارژ کند است که با اعتبار حدود ۶۲۰ میلیارد تومان احداث شده است.

کاظمی افزود: در کنار افتتاح این ایستگاه تفاهم‌نامه انجام مطالعات جامع برقی کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی مشهد از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها میان شهرداری مشهد و شرکت مپنا به امضا رسید تا نیازها و زیرساخت‌های لازم برای برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی مشهد شناسایی شود.

کاظمی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار موتور سیکلت در مشهد وجود دارد که سهم آن در آلودگی هوا ۵.۲ درصد است، گفت: با توجه به این موضوع با تاکیدات شهردار مشهد و تصویب شورای شهر تسهیلات بانکی چهار درصدی برای واگذاری موتورهای برقی تا ۹۰ درصد از هزینه موتور برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: توافق برای دریافت تسهیلات با بانک عامل انجام و متقاضیان که اولویت با پیک‌های موتوری و خدماتی خواهد بود به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ موتور برقی تا پایان سال به متقاضیان واگذار خواهد شد.

اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شرق کشور با سه خروجی شارژ و هزینه‌ای حدود ۶۲۰ میلیون تومان احداث شده است.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا