مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چرا ساسان اکبری قبل از خط پایان مسابقه موتورسواری ایستاد؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مسابقه موتورسواری دستجات آزاد جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. یکی از حواشی قابل توجه این مسابقه حرکت یکی از موتورسواران بود که نزدیک به خط پایان ترمز کرد و به دیگر موتورسواران اجازه داد از خط پایان عبور کند. ساسان اکبری با این کار بسیار مورد توجه قرار و کاپ اخلاق گرفت با او در این خصوص گفت‌وگویی انجام دادیم. 

درخصوص مسابقه‌ای که برگزار شد و گویا حواشی‌اش بیشتر از بار فنی مسابقه بوده صحبت می‌کنید؟

مسابقات ما برای اولین رانت بود که در سال 99 برگزار شد. البته یک مسابقه هم برگزار شده بود اما رسمی و دستجات آزاد نبود. مسابقه برگزار شده به مناسبت گرامیداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی بود.

گویا از بین راننده‌های حرفه‌ای شما و یکی، دو نفر دیگر شرکت کردید درست است؟

دو، سه راننده حرفه‌ای ما در مسابقه شرکت نکردند اما از خیلی استان‌ها برای حضور در مسابقه آمده بودند ولی تعداد شرکت کننده‌ها کم بود به این دلیل که یک‌سری حواشی سر واردات موتورسیکلت پیش آمده بود و یک‌سری‌ها صلاح ندانستند که باشند ولی من دیدم اگر شرکت نکنم دور از حرفه‌ای‌گری است چون ما تیم، باشگاه، هیات موتورسواری و تشکیلات داریم و نمی‌توانیم سرخود تصمیم بگیریم حالا اینکه راننده‌های دیگر چه تصمیمی گرفتند به خودشان بر می‌گردد اما به بهترین نحو ممکن شرکت کردم و در مسابقه هم از همه برتر بودم. از نفرات برتر 1000cc کلاس A سه نفر در این مسابقه حضور داشتند. این مسابقه ایجاد انگیزه‌ای برای خیلی از جوانها بود حضور 15 یا 16 نفر شرکت کننده در مسابقات 1000cc بی‌سابقه بوده و همیشه نهایتا 10 نفر شرکت می کردند و در مسابقه‌ای که در مهر برگزار شد 6 نفر شرکت کردند که خنده‌دار بود که 2 نفر از آنها هم بیرون رفتند و مسابقه با 4 نفر برگزار شد. منظورم از تمام این حرفها این است که موتورسواری ریزش زیادی داشته ولی نفرات زیادی به این رشته ورود کردند. برای تماشاچیان تکراری شده بود که مدام اسم ساسان اکبری، مهدی جابری و غیره را بشنوند.

دلیل غیبت مهدی جابری که یکی از بهترین‌های این رشته است در مسابقه چه بود؟

مهدی جابری اعتقاد داشت که واردات انجام شده ولی به او موتور ندادند به نظر من با شرکت نکردن در مسابقه چیزی عاید آدم نمی‌شود به نظر من این کار مهدی جابری اشتباه بود و از نظر حرفه‌ای مثل این می‌ماند که یک فوتبالیست بگوید من برای تیمم بازی نمی‌کنم و همه تیم نباید بازی کنند اگر همه تیم به آن شخص نگاه کنند واقعا غیرحرفه‌ای است. به شخصه یک دستگاه موتور هم وارد نکردند ولی با این حال در مسابقه دیروز شرکت و برای جوان‌ها ایجاد انگیزه کردم مسابقه هشت دور داشت و بالاترین و حرفه‌ای‌ترین سطح مسابقه موتورسواری بود در این هشت دور همه موتورسوارها خیلی خوب کار کردند و برای هیچ‌کس مشکلی پیش نیامد. 

درخصوص حرکت جالبی که انجام دادید و از خط پایان عبور نکردید تا اجازه دهید بقیه موتورسواران این کار را کنند صحبت کنید؟

من اینکار را کردم تا برای کسانی که تازه وارد این رشته شدند ایجاد انگیزه کنم. برای من این اتفاق خیلی خوشایندی بود و افتخار این را داشتم که قبل از خط پایان بایستم تا کسانی که جدید آمدند بتوانند روی سکو بروند. جایزه نفر اول سه میلیون تومان، نفر دوم دو میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان بود. در تمام کلاس‌ها این اتفاق افتاد و به من به‌خاطر حمایت از جوان‌ها کاپ اخلاق تعلق گرفت.

چرا مبالغی که به عنوان جایزه دادند رقمش پائین بود؟

به‌ هر حال این مصوبه و اساسنامه‌ای بود که نمی‌توانستند بیشتر از این به ورزشکاران جایزه دهند. به ما گفتند یک اسپانسر می‌تواند هرچقدر که دوست دارد به شما جایزه دهد اما ما نمی‌توانیم بیشتر از این مبلغی پرداخت کنیم. 

جدی‌ترین رقیب خود را مهدی جابری می‌دانید؟

مهدی جابری عملکرد خیلی خوبی در این رشته داشته و دارد و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود ولی حالا که از او اسم آوردید اجازه دهید یک چیزی بگویم سال 91 از لحاظ رکورد در تایم مهدی جابری خیلی از من بهتر بود و من در این ورزش نوپا بودم و آقای جابری که 14 سال است در این رشته کار می‌کند شما فکرش را کنید عین همین مسابقه‌ای که دیروز برگزار شد که من از همه برتر بودم، در سال 91 هم برگزار شد و مهدی جابری جایگاه دیروز من را داشت و او آخر از همه ایستاد و به همه فخر فروخت و بقیه را به تمسخر گرفتند آمد همه ما را گرفت و دورش را زد و با اختلاف هم اول شد. مستنداتش هم موجود است همه هم چه قوی و چه ضعیف در این کلاس حضور داشتند ولی اکثرا ضعیف بودند و جابری هم اول شد منظور من از این حرف‌ها این است که مسابقه به کاپ و سکو نیست اگر دیروز من از کاپم گذشتم فقط خواستم ایجاد انگیزه کنم اگر هشت سال قبل آقای جابری هم این کار را می‌کرد این موضوع برای من نه، برای همه جوان‌ها باعث بالا رفتن روحیه می‌شد. من در مسابقه‌ای که آقای جابری آن کار را کرد سوم شدم ما باید در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی از خود گذشتگی داشته باشیم تا تعداد ورزشکاران زیاد و خانواده موتور سواری بزرگتر شود و مدام افراد تکراری را روی سکو نبینیم و اجازه دهیم 4 نفر جوانی که هزینه کردند ثمره‌اش را ببینند. 

درخصوص بحث جنجالی واردات موتور صحبت می‌کنید؟

دیروز هم بچه‌های ما در خصوص واردات موتور بحث داشتند آقای جابری اعتقاد داشت چرا من موتور وارد نکنم و افراد دیگر این کار را انجام دهند کسان دیگری که در مسابقه حضور داشتند هم به‌خاطر آقای جابری این حرف‌ها را تکرار کردند و گفتند چون به او موتور نداده‌اید ما هم شرکت نمی‌کنیم خبر قشنگ این مسابقه برای من این بود که توانستم انگیزه ایجاد کنم. البته این را اضافه کنم که من و آقای جابری که قهرمان‌های این رشته هستیم نتوانستیم موتور وارد کنیم و بعضی از موتورسواران هم به همین خاطر در مسابقه شرکت نکردند. حداقل باید هر سال به قهرمانان این رشته دو دستگاه موتور بدهند چون استهلاک دارد. متاسفانه سودجویان موتورها را به دلالان می‌فروشند.

صحبت پایانی؟

خواسته من از مسئولین این است که فردی که شایسته است و می تواند در وزارت ورزش و مجمع از ما حمایت کند را انتخاب کنند. از بین افراد حاضر در اتومبیلرانی یک نفر را آورده‌اند که هیچ حمایتی از ما نمی‌کند. از رئیس بعدی فدراسیون که نمی‌دانیم چه کسی است خواهش می‌کنیم فردی را به عنوان نماینده ورزشکاران انتخاب کند که بتواند از ما دفاع کند. در آخر هم باید بگویم یک سورپرایز برای ایرانی‌ها در رشته موتورسواری دارم که بزودی متوجه آن می‌شوید.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا