مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسواران متخلف، همیار پلیس می‌شوند/ طرح موتوریار جایگزین توقیف موتورسیکلت‌ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این طرح از ظرفیت خود موتورسیکلت سواران متخلف استفاده خواهد شد به گونه‌ای که اگر موتورسواری تخلف کند ماموران از وی می‌خواهند که در کنار پلیس قرار بگیرد و با دادن یک کاور پلیس را یاری کند.

وی گفت: در این طرح، موتورسوار متخلف سعی خواهد کرد بقیه موتورسواران که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند دعوت به رعایت قوانین کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طرح موتوریار با حمایت مراجع قضایی و بیمه می‌باشد و اگر خدای ناکرده در این طرح برای موتوریار اتفاقی بیفتد بیمه جبران خسارت خواهد کرد.

سردار حمیدی گفت: البته برخورد با موتور سوارانی که اصرار بر تخلف دارند همچنان با جریمه و انتقال موتورسیکلت به پارکینگ به قوت خود باقی است، اما اگر موتورسواری از ارشاد ماموران متنبه شد بایستی در طرح موتوریار شرکت کند.

وی ادامه داد: در طرح موتوریار سعی شده است از همکاری دو سه ساعته موتورسیکلت سواران متخلف استفاده شود، زیرا شاهدیم ۵۰ تا شصت درصد حوادث درون شهری مربوط به موتورسیکلت سواران است که بایستی نسبت به کاهش حوادث به ویژه در بخش موتورسواران اقدام کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: البته طرح موتوریار ۱۰ روزی است به صورت آزمایشی آغاز شده، اما از امروز به طور رسمی کلید خورد  و در این هفته در ۶۰ نقطه از شهر تهران اجرایی می‌شود‌.

وی با بیان اینکه برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، تاریخچه دیرینه‌ای دارد و ماحصل برخوردها، کاهش حوادث و ارتقا انضباط ترافیکی بود، افزود: با این حال علی‌رغم هزینه‌های زیادی که انجام شد، باز هم نارضایتی‌های بسیاری وجود دارد.

سردار حمیدی گفت: در چندماهه گذشته با بررسی این مسئله از زوایای مختلف و برگزاری جلسات کارشناسی با قوه قضاییه و بیمه و آموزش به همکاران این طرح آغاز شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در حال حاضر از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح در ۶۰ نقطه، افسران ما این طرح را اجرا می‌کنند‌.

وی ادامه داد: جایگزین توقیف موتورسیکلت‌ها این طرح است یعنی ابتدا از فرد درباره تخلفات مانند استفاده از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه، خلاف جهت، چراغ قرمز پرسیده می‌شود.

رییس پلیس راهور پایتخت گفت: دو راه برای برخورد با متخلفان موتورسیکلت وجود دارد که اولین راه کفی، توقیف و پارکینگ است. اما تصمیم گرفتیم از وقت افراد استفاده کنیم یعنی کاوری با آرم پلیس و اسم موتوریار به راکبان پوشیده می شود، راکت ایست پلیس در دست می‌گیرد و برای ساعاتی در نقاطی که پلیس مشخص می‌کند، می‌ایستد تا به انضباط شهری کمک کند و به متخلفان تذکر دهند.

وی افزود: پلیس تا ۱۲ ساعت می‌تواند در نقاط مذکور این افراد را نگه دارد. اگر مجددا تخلفی انجام دهد، ساعت حضور افزایش پیدا می‌کند‌.

سردار حمیدی گفت: البته تخلفات فرد در سیستم ثبت می‌شود تا در صورت تکرار در دفعات بعد توقیف و دیگر اقدامات انجام شود‌.

وی ادامه داد: تصور می‌کنیم این طرح اثربخشی بیشتری داشته باشد و هزینه ها را کم کند.


نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا