مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح جدید مجلس برای اِسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی در قالب پیشنهاد به کمیسیون تلفیق در چارچوب بررسی لایحه بودجه سال 1400، خواستار از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده، با کاربری شغلی شده است.

دلایل توجیهی:

با عنایت به تبصره (2) ماده هشتم قانون هوای پاک مصوب 1396/4/25 مجلس شورای اسلامی و با توجه به فرسودگی بیش از یک میلیون دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری در شهر تهران و به طور مشابه سایر کلانشهرها و روند هشداردهنده افزایش فرسودگی آنها، پیشنهاد می‌شود نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده کاربراتوری از طریق حمایت مالی دولت در دستورکار قرار گیرد.

جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده و اِسقاط آن، حداقل کاهش هفت برابری میزان انتشار آلایندگی را در بردارد. پیشنهاد جهت نوسازی ناوگان موتورسیکلت با کرابری شغلی تهیه شده است که با توجه به پیمایش بالای آنها نسبت به موتورسیکلت‌های با کرابری شخصی، کاهش آلایندگی بیشتری انجام می‌شود. قطع به یقین، کاهش آلاینده‌های هوا در کاهش بیماری‌های قلبی و تنفسی در تهران مؤثر بوده و از تحمیل هزینه مضاعف به بخش درمان شهرها جلوگیری می‌شود. 

در این پیشنهاد با ارائه تسهیلات سعی در تحریک میزان تقاضای برگه اِسقاط و تسهیل از رده خارج کردن موتورسیکلت کاربراتوری و آلاینده دارد.

متن پیشنهادی:

حمایت مالی نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده کاربراتوری از طریق تأمین و پرداخت مابه‌التفاوت بهره تسهیلات بانک عامل از محل افزایش 0.5 درصدی نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی تا سقف 63 میلیارد تومان با هدف ایجاد تحرک برای اِسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده فعال در شرکت‌های توزیع کالا به جهت جلوگیری از بازگشت به شبکه حمل و نقل در کلانشهرها انجام شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا