در ازای هر سه موتورسیکلت تولیدی باید یک موتور اسقاط شود/ از هر ۱۰ موتورسیکلتی که تولید می شود باید یکی برقی باشد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز جمعه در این باره گفت: قانون هوای پاک می گوید از هر ۱۰ موتورسیکلتی که تولید می شود باید یکی برقی باشد و در ازای هر سه موتورسیکلت تولیدی باید یک موتور اسقاط شود. همچنین تاکید شده که اگر این اتفاق نیفتد شماره گذاری نباید انجام شود اما الان می بینم نه تنها این قانون اجرا نمی شود بلکه شماره گذاری هم می شود و انگار نه انگار که قانون هوای پاک داریم.

وی به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: در همه جای کشور دارند آن تعداد موتورسیکلت هایی که داخل پارکینگ ها است را به این شکل خارج می کنند و بسته ای هم که برای اجرای این کار  پیشنهاد کرده اند تشویقی است مثلا اینکه بیمه شخص ثالث نمی خواهد یا دیگر نیازی به پرداخت جریمه ها نیست تا افراد بیایند و موتورها را تحویل بگیرند؛ این یک قسمت مساله است، مساله بعدی موتورسیکلت هایی است که کسی دنبالشان نمی آید بنابراین آنها باید حتماً اسقاط شوند یعنی اگر اسقاط نشود آنها را به مزایده می گذارند و می فروشند و دوباره وارد چرخه مصرف می شوند بنابراین این بخش مشکل ساز خواهد بود.

تجریشی اظهار داشت: سازمان محیط زیست همواره دنبال این بود که این موتورسیکلت های رسوبی اسقاط شوند اما الان به نظر می رسد دنبال این هستند که با این روش به مردم کمک کنند؛ البته این روش به آلودگی دامن می زند.

وی گفت: چند بار درخواست دادیم که برای این موتورسیکلت های رسوبی برگه اسقاط گرفته شود تا به کاهش آلودگی هوا کمک کند اما کار به جایی نرسید چون سازمان محیط زیست یک دستگاه اجرایی نیست بنابراین درخواست هایی که می کنیم انگار فقط یک پیشنهاد است و مسوول آن می تواند این پیشنهاد را قبول کند یا قبول نکند که تمام اینها موجب بیشتر شدن آلودگی هوا می شود.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا