مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فناوری جدید بوش برای موتورسیکلت‌ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز، اگر یک تولیدکننده اتومبیل در جایی از دنیا فن‌آوری‌های جدیدی را معرفی کند این احتمال وجود دارد که در طی چند سال و بعد از استفاده از آن تکنولوژی‌ها در جاده‌های مختلف، سازندگان موتورسیکلت‌ها ترغیب شوند  تا آن تکنولوژی‌ها را با نیازهای خود سازگار نمایند. برای درک بهتر این موضوع کافیست به تکنولوژی‌های ABS، کروز کنترل، اتصال بلوتوث، نظارت بر نقاط کور یا (blind-spot monitoring) و غیره فکر کنید.

برخی از فن‌آوری‌های اخیر خودرو که بعضی از سازندگان دوچرخ در حال بررسی آن‌ها هستند شامل کیسه هوا و ترمز اضطراری است. کروز کنترل تطبیقی نیز در این لیست قرار داشت اما اخیراً وقتی کمپانی‌های بی.‌ام.‌و و دوکاتی این فناوری‌ها را به مجموعه خود معرفی کردند، این فرضیه به واقعیت تبدیل شد.

ویژگی بعدی که با الهام گرفتن از فن‌آوری‌های ماشین‌ها به وضوح می‌توانیم در تکنولوژی موتورسیکلت‌ها مشاهده کنیم، صفحه نمایش تقسیم شده یا اسپیلیت اسکرین است. شرکت فناوری آلمانی بوش از معرفی صفحه نمایش جدید TFT با اندازه 10.25 اینچی با قابلیت تقسیم صفحه یا اسپیلیت اسکرین و اتصال بلوتوث و سازگاری برنامه mySPIN خبر داد.

بوش می‌نویسد: مطمئناً تا به حال این سیستم فقط در خودروهای ممتاز در دسترس بوده است.

مفهوم تقسیم صفحه نمایش یا اسپیلیت اسکرین، همان‌طور که از نامش پیداست، نشان‌دهنده دو یا بیشتر «صفحه نمایش» در یک صفحه نمایش است. در اتومبیل‌ها، صفحه نمایش تقسیم شده یا اسپیلیت اسکرین (با دو یا حتی گاهی سه بخش)، می‌تواند اطلاعاتی مانند ناوبری، ایستگاه رادیویی، زمان، مصرف سوخت، کنترل آب و هوا و غیره را به نمایش گذارد.

نسخه موتورسیکلت این فناوری به موتورسوار این اجازه را می‌دهد تا بتواند GPS را همزمان با منوی تنظیمات یا کیلومتر شمار و یاعملکردهای بیشتر مانند شتاب نیروی گرانش و دمای روغن نمایش دهد.

اما می‌توان گفت این تکنولوژی در ابتدا توسط کشور هندوستان و به‌وسیله سیستم Ride Command  به بازار عرضه شد و به‌عبارتی سیستم اسپیلیت اسکرین کمپانی آلمانی بوش اولین صفحه نمایش تقسیم شده بر روی موتورسیکلت نیست. همان‌طور که گفته شد، تمام اطلاعات نمایشگر از رایانه پردازنده می‌آیند در حالی که در سیستم جدید ارائه شده توسط کمپانی بوش علاوه بر اطلاعات دریافتی، تمامی اطلاعات و عملکردهای اپلیکیشن mySPIN را نیز نمایش می‌دهد.

جف لیرش، رئیس واحد ورزشی مربوط به سیستم های دو چرخ در کمپانی بوش می‌گوید:

روش‌های ما در استفاده از اپلیکیشن mySPIN  تجربه جدیدی از موتورسواری و رانندگی را با ایمنی و راحتی بیشتر برای موتو سواران فراهم می‌آورد. این کار مرحله جدیدی از راحتی ایجاد ارتباط برای موتورسواران به‌حساب می‌آید.

طبق گفته این شرکت، کمپانی‌های دوکاتی، بی.ام‌و و کاواساکی قرار است در سال 2021 سیستم‌های خود را با این اپلیکیشن سازگار نمایند و سیستم‌هایی بر اساس مطابقت با آن به بازارعرضه کنند.

جهت اطلاع بیشتر اینجا را کلیک کنید.

منبع: Rideapart

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Rideapart
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا