مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا ۱۷ دی ماه در سراسر کشور ادامه دارد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ “یوسف نجفی” صبح امروز ۲۵ آذرماه در حاشیه بازدید از روند ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از ۱۷ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده و مربوط به موتورسیکلت هایی است که قبل از سال ۹۹ توقیف شده و قرار است به ترخیص موتورهای توقیف شده در سال جاری نیز کمک شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا ۱۷ دی ماه در سراسر کشور ادامه دارد، افزود: تسهیلات بسیار ویژه و بی سابقه ای در این زمینه در نظر گرفته شده و بهترین فرصت برای ترخیص موتورهای توقیف شده است.

نجفی تصریح کرد: کسانی که فاقد گواهینامه هستند، می توانند با یک تعهد اقدام به ترخیص موتورسیکلت خود کرده و کسانی که فاقد پلاک هستند و یا دسترسی به مالک امکانپذیر نیست و متصرف بوده و قبض پارکینگ به نامشان است می توانند برای ترخیص موتورسیکلت مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برای خلافی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده و دو برابری جریمه بخشیده و اصل جریمه نیز قابل اعتراض است، بیان کرد: هزینه پارکینگ نیز براساس نرخ مصوب هیئت وزیران سال ۹۴ است روزانه ۵۰۰ تومان دریافت می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: متقاضیان باید برای ترخیص موتورسیکلت ها به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و پروسه اداری طی کنند که بعد از آن به پارکینگ هدایت شده و موتور را ترخیص می کنند.

وی با بیان اینکه توصیه می کنیم همه کسانی که موتورسیکلت توقیفی دارند، برای ترخیص آن مراجعه نمایند، افزود: باقی مانده موتورهای توقیفی بعد از اتمام طرح، با هماهنگی مقام قضائی در مرحله اسقاط قرار خواهد گرفت.

نجفی با اشاره به اینکه کرمان جزو پنج استانی است که بیشترین ترخیص موتورسیکلت های رسوبی را تاکنون داشته، اظهار کرد: تاکنون استقبال در استان خوب بوده و فعلا برای تمدید طرح بحثی نیست زیرا طرح سراسری و ملی است.

وی درباره موتورسیکلت هایی که توسط دیگر مراجع انتظامی توقیف شده بیان کرد: صاحبان این موتورها باید ابتدا به همان واحدها مراجعه و مشکل حقوقی را رفع کنند و بعد برای ترخیص مراجعه نمایند.

رییس پلیس راهور استان کرمان با بیان اینکه ۹۰ پارکینگ در استان و ۱۷ پارکینگ در شهر کرمان وجود دارد، اظهار کرد: قریب به ۵۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ های استان وجود دارد و تاکنون ۳۰۰۰ مورد ترخیص شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رسوبی ها در کرمان، رفسنجان و سیرجان وجود دارد، تصریح کرد: افرادی که موتورسیکلت آنها سال های زیادی در پارکینگ بوده و اسقاط شده باید به اداره اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا