مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هوای تهران آلوده است/ از سالم بودن موتورسیکلت خود اطمینان حاصل کنید

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۲۴ آذر) عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها همراه با آغاز تردد خودروها و افزایش غلظت ذرات معلق سببمشد که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد. 

بر اساس این پیش‌بینی‌ها در طول روز نیز با جوی پایدار و آرام مواجه خواهیم بود و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود. از این‌رو کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

باتوجه به آلودگی هوا در تهران و احتمال افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون توصیه می‌شود که افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند همچنین لازم است که مبتلایان به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش به‌دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ایجاد تغییراتی در ساعت اجرای طرح ترافیک، افزایش تردد خودروها در محدوده‌های طرح ترافیک و سکون نسبی هوا طی روزهای اخیر، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی قابل پیش‌بینی بود اما به‌دلیل جلوگیری از شیوع بیماری و افزایش احتمال ابتلا به آن درصورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، نمی‌توان جلوی تردد خودروهای شخصی را گرفت و یا طرح ترافیک را سختگیرانه‌تر اجرایی کرد.

از این‌رو به شهروندان اکیدا توصیه می‌شود که از ترددهای غیرضروری با خودروهای شخصی خودداری کنند و درصورت استفاده از خودروها یا موتورسیکلت‌های شخصی در این ایام، از سالم بودن آن و داشتن معاینه‌فنی اطمینان حاصل کنند.

از سوی دیگر نیاز است که عموم افراد از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند. ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، انجام عملیات قیرکاری و عمرانی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۰ روز در شرایط قابل قبول و ۱۴ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

انتهای پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا