مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفی موتورسیکلت برقی Novus

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مدتی قبل نمایشگاه  CES با حضور بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری برگزار شد و در آن جدیدترین محصولات عرصه‌ی تکنولوژی به نمایش در آمد. یکی از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه معتبر شرکت داشت، با موتورسیکلت الکتریکی Novus به میان بازدیدکنندگان آمد؛ نوعی موتورسیکلت برقی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد که توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد.

در اولین نگاه به این موتورسیکلت برقی، طراحی خاص آن به‌شدت جلب نظر می‌کند. شرکت Novus در طراحی موتورسیکلت برقی خود از فیبر کربن استفاده کرده است؛ به همین دلیل شاهد موتورسیکلتی سبک‌وزن و شبیه دوچرخه الکتریکی هستیم. همچنین با تایرهای نازک شبیه دوچرخه در این موتورسیکلت روبه‌رو هستیم که جذابیت آن را بالا می‌برد. 
استفاده از فیبر کربن در این موتورسیکلت برقی باعث شده است که وزن آن به‌شدت کاهش یابد و حتی سبک‌تر از فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم و مواد دیگری شود که در ساخت موتورسیکلت به کار می‌روند. وزن این موتورسیکلت تنها ۳۸.۵ کیلوگرم است که همین موضوع باعث شتاب‌گیری فوق‌العاده سریع آن شده است. دراین مدل از موتور الکتریکی هاب در چرخ عقب استفاده می‌شود که بیشینه گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن‌متر و توان آن به ۱۸.۷ اسب‌بخار می‌رسد.

با بهره‌گیری از موتور برقی ۱۸.۷ اسب‌بخاری، رسیدن به سرعت ۹۸ کیلومتربرساعت تنها در مدت زمان ۲.۱ ثانیه مقدور خواهد شد. چنین شتابی برای موتورسیکلت برقی واقعا‌ً فوق‌العاده است و می‌تواند به‌عنوان نقطه‌ی قوت آن مطرح شود. البته باید توجه داشت که این موتورسیکلت حداکثر می‌تواند به سرعت ۹۸ کیلومتربرساعت برسد. 

موتورسیکلت برقی Novus از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد که برای عملکرد بهتر در زمینه‌ی فرمان‌گیری در قسمت پایین قرار گرفته است. این موتورسیکلت برقی با یک‌بار شارژ باتری می‌تواند مسافتی حدود ۹۸ کیلومتر را طی کند که برای چنین محصولی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص وقتی که برای مسافت‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی باتری موتورسیکلت‌ برقی Novus، مدت زمان شارژ آن است که در مدت یک ساعت، ۸۰ درصد ظرفیت آن شارژ می‌شود.

اصولاً با نگاه کردن به این موتورسیکلت برقی می‌توانید به این نکته پی ببرید که امکانات خاص و چندان جذابی در آن وجود ندارد. یکی از چیزهایی که در موتورسیکلت‌ها خیلی اهمیت دارد، نشیمن‌گاه راحت است که برند آلمانی از صندلی چرمی استفاده کرده و راحتی سرنشین را به‌خوبی تأمین می‌کند. همچنین چراغ LED در قسمت جلو وجود دارد که روشنایی مناسبی ارائه می‌دهد و به‌گونه‌ای طراحی شده که تقریبا مخفی است.

معمولاً موتورسیکلت‌های برقی با قیمت‌های پایینی به فروش می‌رسند و اغلب برای مصارف شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما درباره‌ی موتورسیکلت برقی Novus همه‌چیز کاملاً فرق می‌کند. موتورسیکلت برقی Novus قیمت بسیار بالایی دارد؛ قیمتی که برای آن درنظرگرفته‌شده، ۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار است که با آن می‌توان خودروی جدید یا چند موتورسیکلت برقی خریداری کرد. نکته‌ی جالب دیگر اینکه موتورسیکلت برقی Novus تنها در ۱۰۰۰ نسخه ساخته می‌شود که همین موضوع باعث خاص بودن آن نسبت به سایر محصولات بازار شده است.

نویسنده: ابوالقاسم اسلامی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا