مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی و تحلیل صنعت موتورسیکلت ایران در 8 ماهه اول سال 1399

به گزارش پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان مدیرمسئول صنعت موتورسیکلت گفت: طی 8 ماهه اول امسال، تعداد 143.149 دستگاه موتورسیکلت تولید شده است که از این تعداد تقریبا 17 درصد گروه صنعتی کویر و 17 درصد گروه صنعتی نیرو موتور سهم بازار را در اختیار داشته‌اند. البته پیش‌بینی می‌شود، به‌دلیل تعطیلی‌ها و نوسان‌ قیمت‌ها، هنوز این تعداد به‌طور کامل به‌دست مصرف‌کنندگان نرسیده باشد.

ماهتعداد
فروردین0
اردیبهشت32,810
خرداد21,136
تیر23,480
مرداد19,240
شهریور18,794
مهر17,183
آبان10,506
جمع کل143,149

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطرات استفاده از حمل‌ونقل عمومی، استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه در جهان نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اما، در ایران افزایش قیمت ارز و کوچک شدن سفره مردم همه کسب‌وکارها را تحت تاثیر قرار داده و بازار موتورسیکلت نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

نژادیان اظهار کرد: به‌زودی با همکاری فعالان این صنعت، «انجمن فروشندگان صنعت موتورسیکلت ایران» و یک «تعاونی تولیدی موتورسیکلت، دوچرخه و قطعات» با مشارکت فعالان صنعت موتورسیکلت، تاسیس خواهد شد.

وی عنوان کرد: البته عده‌ای به‌خاطر منافع شخصی مخالف تاسیس این انجمن و تعاونی هستند ولی طبق اصل 44 قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در این خصوص که رهبر معظم انقلاب به سران قوا و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1384 ابلاغ کرده‌اند، صنایع کشور باید رقابت‌پذیر شوند و هرگونه تحرک و مقابله با این کار خلاف قانون و بیانات معظم‌له خواهد بود.

در نهایت مدیرمسئول نشریه صنعت موتورسیکلت تاکید کرد: برای حفظ سلامتی هموطنان و راکبان موتورسیکلت‌ها، حفظ محیط زیست و بهبود تولید، نیاز است موضوع «معاینه فنی موتورسیکلت‌ها» به‌طور جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

آمار تولید موتورسیکلت در ایران

بیشتر بخوانید:

آمار تولید شش ماه اول سال ۱۳۹۹ صنعت موتورسیکلت ایران

قوى شدن و برندسازى به چه قیمتى؟

در نبود نظارت دقیق دستگاه ها، موتورسیکلت های چینی را به جای اروپایی و ژاپنی به مردم فروختند

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا