مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سال 1399 حدود 9 هزار دستگاه موتورسیکلت در آذربایجان شرقی توقیف شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در نشست بررسی مشکلات و معضلات موتورسواران با اشاره به موضوع توقیف موتورسیکلت‌ها توسط نیروی انتظامی و هزینه بالای نگهداری آن گفت: باید برنامه‌های مناسبی برای افزایش فعالیت و رونق اقتصادی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت تدوین و ارائه شود تا کیفیت و روند اخذ گواهینامه تسهیل شود.

او با بیان اینکه با موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه به صورت جدی برخورد نشده است  گفت: البته در این زمینه می‌توان در کنار بحث جریمه از مجازات‌های تکمیلی مثل الزام به آموزش رانندگی و اخذ گواهینامه استفاده کرد.

او گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده در استان وجود دارد که ۳۶۳ هزار و ۶۳۱ دستگاه موتور سیکلت ساماندهی شده دارای پلاک انتظامی است.

او با بیان اینکه امسال ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت به علل مختلف مورد اعمال قانون قرار گرفته اند گفت: در خصوص موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه سخت گیری‌های جدی به عمل نمی‌آید و باید مجازات‌های بازدارنده‌ای در این خصوص در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت‌های حمل بار و پیک موتوری ها گفت: موتورسیکلت‌های حمل بار باید با پلاک‌های اختصاصی مشخص  داشته باشند و وضعیتشان ساماندهی شود و استاندارد‌هایی برای این شغل تعریف شود.

موقری با اشاره به نحوه خرید و فروش موتور سیکلت و بررسی کیفیت و ضرورت استاندارد بودن آن و با تاکید بر رعایت استاندارد‌های لازم در کلاه‌های ایمنی موتورسواران گفت: الزام واحد‌های تولیدی به تحویل موتورسیکلت به همراه کلاه ایمنی ضرورتی است که باید توسط مراجع ذیربط پیگیری و اجرایی شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا