مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسى وضعيت صنعت موتورسيكلت آمريكاى جنوبى از سال ٢٠١٩

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بازار موتورسیکلت هاى آمریکای لاتین در سال 2019 با وجود دو بازار بزرگ برزیل و کلمبیا، 3/2 ميليون دستگاه فروش داشت كه تقریباً نسبت به سال ٢٠١٨ ميزان 6.4 درصد کاهش یافت و تمام 14 کشور دیگر عملکرد منفی گزارش داده اند. در حالی که چشم انداز اولیه برای سال 2020 مثبت بود، ورود Covid19 به منطقه اکنون در حال بدتر شدن تمام شاخص های اقتصادی است و صنعت را به شدت صدمه زده است.

محیط اقتصادی

تولید ناخالص داخلی آمریکای لاتین در سال 2019 رشد 0.7٪ داشته است. علاوه بر زمینه مطلوب جهانی، عدم اطمینان بیشتر در مورد محیط سیاسی و سیاست هاى اقتصادی در بیشتر کشورهای منطقه بر فعالیت اقتصادی تأثیر دارد.

رشد در همه اقتصادهای منطقه کاهش یافته است، به استثنای کلمبیا، جایی که گسترش تولید ناخالص داخلی در سال 2018 به 2.8٪ به ٣٪؜ رسیده است. رکود اقتصادی شدیدتر از حد انتظار در آرژانتین بود و تولید ناخالص داخلی در مکزیک، برزیل، و اروگوئه کمتر از 1٪ بود. علی رغم تعدیل و نزولی مورد انتظار، پرو و شیلی مقاومت کمی نشان دادند. در هر دو رشد در سال 2019 به 2.5٪ رسیده است.

محیط صنعت موتورسیکلت

در مورد بازار دوچرخ آمریکای لاتین، ما در واقع طیف گسترده ای از 16 کشور جهان؛ برزیل، بولیوی، آرژانتین، کلمبیا، پرو، گواتمالا، پاراگوئه، اکوادور، کاستاریکا، هندوراس، نیکاراگوئه، شیلی، اروگوئه، السالوادور، پاناما و بلیز را تحت پوشش قرار می دهیم. بنابراین هنگام گزارش داده ها در منطقه، منظور ما از کل این کشورها است.

روند بازار

مشکلات اقتصادی که در واقع در چندین کشور بوجود آمده است ، عمیقاً به صنعت موتور سیکلت در آمریکای لاتین ضربه می زند. این واقعیت که بازارهای برتر مانند برزیل و کلمبیا به صورت دو رقمی در حال رشد هستند ، چشم انداز منفی منطقه را به حداقل می رساند. با این حال ، هنگام خواندن داده ها ، سقوط کشور به کشور واقعاً چشمگیر است.

در سال 2019 موتورسیکلت های جدید فروخته شده در منطقه 3.2 میلیون بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 6.5٪ کاهش داشته است.

همانطور که گفته شد، بزرگترین بازار در اين منطقه برزیل است که نزدیک به 28 درصد از کل فروش منطقه ای را به خود اختصاص داده است. روند مشابه برای کشور دوم، کلمبیا که از آرژانتین پیشی گرفت و 44 درصد بازار را از دست داد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا