مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سیستم ناوبری «بی دو» چین در ایستگاه پایانی/ مدیریت بیش از ۲۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت در تایلند با استفاده از سیستم ناوبری جهانی «بی دو»

به گزارش موتورسيكلت نيوز، توسعه و بکارگیری تکنولوژی های جدید مانند مخابرات نسل ۵، هوش مصنوعی، رایانش ابری و رانندگی خودکار از سیستم های ناوبری ماهواره ای جدایی ناپذیر است. در فعالیت هاى کنونی بشر مانند خرید آنلاین و رساندن پیک ها نیز ناوبری ماهواره ای مورد استفاده است. حتی پیش بینی می شود، در ایجاد شبکه اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند، در همه تجهیزات مربوطه یک تراشه ناوبری ماهواره ای نصب شود.

پیش از چین، آمریکا، اروپا و روسیه سیستم های ناوبری ماهواره ای خود را توسعه داده و تکمیل شبکه ناوبری جهانی «بی دو» چین، این ساختار جهانی را تغییر خواهد داد و گزینه جدیدی در اختیار کاربران قرار می دهد.

سیستم بیدو در مدار زمین با زاویه مداری (IGSO) دارای سه ماهواره است. در حالی که دیگر سامانه های ناوبری مشابه در چنین مداری ماهواره ندارند. با توجه به این که این سه ماهواره در این مدار در طول جغرافیایی یعنی دقیقا برفراز کشور چین قرار دارد، می توان گفت این سه ماهواره به صورت ویژه برای مشترکان چین طراحی شده است.

تکمیل شبکه ناوبری جهانی «بی دو» تدریجاً در حال انجام است و همزمان با انجام فازهای گذشته آن، این شبکه روز به روز مورد قبول کشورهای بیشتری قرار گرفته است. سیستم ناوبری «بی دو» در بیش از ۱۳۰ کشور به عنوان سیستم ناوبری پیش فرض تعیین شده است.

از سوی دیگر چین با آمریکا و روسیه نیز توافقنامه هایی درباره ایجاد سازگاری میان سیستم های ناوبری این سه کشور به امضاء رسانده است.

تکمیل سیستم ناوبری جهانی «بی دو» به کاهش فاصله کشورهای در حال توسعه در مسیر کمربند و جاده با کشورهای توسعه یافته در زمینه صنایع اطلاعات کمک خواهد کرد.

کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، کامبوج و ویتنام پروژه های شهر مصنوعی خود را تدوین کرده و به ناوبری ماهواره ای نیاز فراوان دارند. تایلند همکاری با چین در این زمینه را آغاز کرده است دو کشور در سال ۲۰۱۳ توافقنامه مربوط به بکارگیری سیستم ناوبری بی دو در تایلند را امضاء کردند.

در حال حاضر، مدیریت بیش از ۲۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت در تایلند با استفاده از سیستم ناوبری جهانی «بی دو» صورت می گیرد. این نخستین مورد استفاده از سیستم «بی دو» در خارج از چین است.

پس از آن، سیستم ناوبری «بی دو» برای تایید حق مالکیت بر زمین در اندونزی، عملیات ساختمانی در کویت، نقشه برداری زمین و کشاورزی در برمه، فانوس‌های دریایی در مالدیو، فعالیت های لجستیک در تایلند، بکارگیری پهپادها در کامبوج و زماندهی به فرودگاه ها در پاکستان مورد استفاده است.

سیستم ناوبری «بی دو» چشم انداز همکاری های فضایی کشورهای مسیر کمربند و جاده را روشن تر خواهد کرد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا