مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدت زمان فروش موتورسيكلت هاى یورو 4 را تمديد كنيد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بسيارى از موتورسيكلت هاى يورو ٤ در نمايندگى هاى سطح اروپا به دليل تعطيلى ها و آثار كرونا فروش نرفته است. از اين رو، تنها درخواست اضافی این بخش برای کمیسیون تمدید مدت فروش وسايل نقليه یورو 4 است.

آنتونیو پرلو، دبیر کل ACEM، با اظهار نظر در مورد وضعیت فعلی این بخش گفت:

با شروع مجدد فعالیت، تأثیر نهایی ویروس COVID-19 مشخص تر مى شود. با این حال، در حال حاضر مشخص است که سال 2020 برای این بخش سال بسیار دشوار خواهد بود و اختلال فوق العاده ای در فعالیت تولیدکنندگان، نمایندگی ها و تأمین کنندگان به وجود خواهد آمد. ACEM و اعضای آن در حال همکاری با ادارات اتحادیه اروپا و ملی برای یافتن راه حلی برای مشکل صدها هزار وسیله نقلیه یورو 4 اضافی هستند. این امر مستلزم بازنگری در قوانین مربوطه است تا اطمینان حاصل شود كه نمایندگی های موتورسیكلت در سراسر اروپا می توانند از اثر بحران COVID-19 در اسرع وقت بهبود یابند.

از سال 2020 انتشارات آماری ACEM شامل موارد زیر است:

• بزرگترین بازارهای اروپا برای موتورسیکلت عبارتند از: ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس. این کشورها حدود 80 درصد از ثبت نام های موتورسیکلت در بلوک اتحادیه اروپا به علاوه انگلستان را تشکیل می دهند.

• بزرگترین بازارهای موپد اروپا عبارتند از: فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا، بلژیک، لهستان و اسپانیا. این کشورها حدود 87٪ از ثبت نام هاى موپد در اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.

اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM) نماینده تولیدکنندگان موتورسیکلت براى موتورسیکلت، سه چرخ و چهارچرخ (وسایل نقلیه از نوع L) در اروپا است.

اعضای ACEM شامل 18 شرکت تولیدى و نماينده 17 انجمن صنعت موتورسیکلت در 16 کشور مختلف اروپا است.

ثبت نام موتورسیکلت در اروپا در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 به دلیل تأثیر شیوع Covid-19، در مارس و آوریل به شدت کاهش یافت. با بسته شدن نمایندگی ها فعالیت تجاری تقریباً فلج شده است.

کل ثبت نام در 5 بازار بزرگ موتورسیکلت (به عنوان مثال فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس) در مارس 2020 با 39.6 درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال 2019 انجام شد. این وضعیت در آوریل 2020، هنگامی که ثبت نام های ترکیبی در آن صورت گرفت، حتی بدتر شد. در بزرگترین بازارها 74.9٪ کاهش یافت و در حالی که برخی از کشورها 84٪ تا 96٪ نيز كاهش داشتند.

بخش موپد نیز به همان اندازه تحت تأثیر قرار گرفت. بزرگ ترین بازارهای دوچرخه سواری اروپا (یعنی بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا) در مارس 2020 ميزان 37.9 درصد کاهش داشتند. در آوریل 2020، ثبت نام های موپد در همان بازارها 55.1٪ کاهش یافت.

با توجه به ماهیت فصلی بازار با فروش متمرکز در بهار، این تاثیر شیوع در مارس و آوریل، نمایندگی های اروپایی را تحت فشار مالی قابل توجهی قرار داده است. علاوه بر این، فروشندگان اکنون تعداد زيادى از وسایل نقلیه یورو 4 را در اختیار دارند که برای فصل بهار قابل فروش بود. اما به دلیل تغییرات نظارتی، ممکن است غیر قابل فروش شوند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا