مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چین ورود اتباع خارجی به کشور را ممنوع کرد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در این بیانیه آمده است: ورود اتباع خارجی از جمله دارندگان روادید معتبر و اقامت در کشور چین از فردا شنبه با هدف مهار کامل ویروس کرونا و جلوگیری از بازگشت دوباره آن به کشور به داخل چین به صورت موقت ممنوع می شود.

بیانیه تصریح کرده است که «مقررات ممنوعیت ورود» شامل دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، خدمت و دارندگان روادید «C» نمی شود.

بیانیه می افزاید که در حال همکاری با همه نهادهای ذی ربط و کشورهای دیگر برای مهار این ویروس هستیم و هر تغییری در شرایط مربوط به این تصمیم در آینده اعلام خواهد شد.

«لی هایدونگ» استاد دانشگاه روابط خارجی چین در این مورد گفت: نخستین بار از زمان اجرای اصلاحات و سیاست درهای باز در سال ۱۹۷۸ میلادی است که چین چنین تصمیم سرسختانه ای در قبال شهروندان خارجی می گیرد.

چین به سختگیری های بسیار برای صدور اقامت بخصوص اقامت های طولانی مدت برای افراد خارجی معروف است و تعداد خارجی های مقیم دارای کارت سبز اقامت در این کشور حتی به مرز ۱۰ هزار نفر نمی رسد.

چندی پیش این کشور تصمیم گرفت تسهیلات بیشتری برای دریافت کارت سبز اقامت ۱۰ ساله برای سرمایه گذاران در نظر بگیرد و میزان سرمایه گذاری لازم برای این هدف را از ۲ میلیون دلار به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کاهش دهد اما میلیون ها نفر از شهروندان این کشور در شبکه های اجتماعی با این اقدام مخالفت کردند.

تا امروز جمعه شمار مبتلایانی که از خارج وارد چین شده اند به حدود ۵۰۰ نفر از ۳۴ کشور می رسد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا