مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفویض بخشی از اختیارات به تشکل‌های بخش خصوصی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، رضا رحمانی امروز در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان تربت جام گفت: بخشی از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت که منع قانونی نداشته و قابلیت تفویض دارد، احصاء شده و به زودی به تشکل‌های بخش خصوصی از جمله خانه صنعت، معدن و تجارت، انجمن‌های تخصصی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به ساخت داخل به‌عنوان محور اصلی برنامه‌ها در وزارت صنعت، معدن تجارت گفت: ما امسال ساخت داخل، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه صادرات، توسعه فناوری را اولویت خود قرار دادیم.

برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل
رحمانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل در تیرماه گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل در راستای منویات رهبری و با دعوت از همه گروه‌های موثر در رفع نیازمندی‌های صنعتی کشور از 27 تیرماه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بیان کرد: شرکت‌هایی که نیازمندی‌های صنعتی و معدنی کشور را بومی‌سازی می‌کنند و مانع واردات نمونه‌های مشابه خارجی به کشور می‌شوند به جد و با بهره‌گیری از همه ابزارهای ممکن مورد حمایت قرار خواهیم داد.

ممنوعیت واردات 1448 قلم کالا به کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته ممنوعیت واردات هزار و 339 قلم انواع کالا به کشور از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و در ثبت سفارش‌ها اعمال شده بود که امسال تا کنون و بنابر گزارش‌های دریافتی مبنی بر تولید نمونه مشابه داخلی، برای 148 قلم کالای دیگر هم ممنوعیت واردات لحاظ کردیم.

کارخانه فولاد تربت‌حیدریه زمینه‌ساز تولید مشاغل و دانش‌های جدید در منطقه
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به احداث واحد صنعتی تولید فولاد در تربت‌حیدریه با ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون تن، این واحد علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، در بسیاری از زمینه‌های مرتبط مشاغل و دانش‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه کمک شایان توجهی نماید.
وی افزود: ضروری است تدارکات این واحد از همین شهرهای اطراف و خود استان انجام گیرد و همچنین اولویت جذب نیرو هم طبق سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از خود مردم منطقه باشد.
رحمانی حجم سرمایه‌گذاری انجام گرفته در فولاد تربت‌حیدریه را بالغ بر 2 هزارو 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه، در آینده شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری هم خواهیم بود که امکان اشتغال بیش ار 10 هزار نفر را به‌طور مستقیم و غیر مستقیم فرآهم خواهد آورد.

تولیدکنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود 14 ماه است که جنگ اقتصادی ناجوانمردانه‌ای به کشور ما تحمیل شده که معاش و امنیت مردم را نشانه رفته است؛ در این شرایط همه تولیدکنندگان ما فرماندهان این جنگ اقتصادی به شمار می‌آیند که با تمام وجود درحال ایستادگی و مقاومتند باید به همه آن‌ها دست مریزاد گفت و از آن ها تقدیر کرد.

توسعه صادرات بر اساس رعایت مازاد تولید
رحمانی خاطرنشان کرد: صادرات هر کالایی به خصوص کالاهای ضروری کشور مشروط بر رعایت مازاد تولید و در صورت تامین نیاز داخلی، آزاد است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در بخش فولاد، 2.5 برابر نیاز داخلی تولید انجام می‌شود و لازم است همه ظرفیت‌های صادراتی در این بخش فعال شود و همچنین در صنایعی مثل سیمان، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و هم این شرایط حاکم است.

لزوم راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی تخصصی
وزیر صمت اظهار داشت: برای هم‌افزایی تولیدات و بهینه‌سازی بازار محصولات تولیدی، باید به سمت احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی در سطح کشور حرکت کنیم و با توجه به تغییرات موجود در صنایع مختلف در سال‌های آتی، این موضوع دارای اهمیت بیشتری در آینده خواهد بود.
وی افزود: در مناطق کم برخوردار و محروم در واگذاری زمین‌ها و زیر ساخت‌های لازم شهرک‌های صنعتی، بیشترین مساعدت در حق سرمایه‌گذاران در دستور کار است.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا