مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به فکر واردات باشیم صنعتگر نیستیم

به گزارش موتورسیکلت نیوز، صبح دوشنبه 24 تیر 1398 سورنا ستاری در افتتاحیه کارخانه بدنه سازی چند منظوره محصولات جدید ایران خودرو گفت: تا زمانی که به فکر واردات باشیم نمی‌توان اسم کار خود را صنعت بگذاریم.

زمین بازی خودروسازی جهان در حال تغییر است
ستاری افزود: اگر به صنعت خودروسازی با نگاه سنتی توجه شود، این صنعت هم کنار خواهد رفت. خودروهای کانسپت که گوگل و آمازون طراحی کرده‌اند به زودی صنعت خودرو را متحول می‌کند و اصولا در زمینی که خودروسازان ایران بازی می‌کنند، این شرکت‌ها حضور ندارند.
وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر قرار است محصولی از پژوهش و تحقیق بیرون بیاید، در آن پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخش خصوصی باید حضور داشته باشد و با بودجه‌های دولتی محصولی از تحقیقات بیرون نمی‌آید.
به گفته وی راه تزریق تکنولوژی به خودروسازی‌ها این است که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنند. در زمان تحریم‌ها متوجه شدیم چیزی که ما را نجات می‌دهد دارایی‌های فکری است، در حالی که به خاطر باندهای وارداتی که در سراسر کشور وجود دارند، این دارایی‌ها تا حالا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ساختار اقتصادی ایران تا حالا نفتی بوده و ما وارداتچی هستیم. اگر بخواهیم صادرات داشته باشیم، قطعا خیلی از ساختارها باید شکسته شود.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا